A Nissan Qashqai 2006-ban egy új kategóriát teremtett, ez volt az első kompakt szabadidő-autó, amelyet aztán minden gyártó elkezdett másolni. Ennek a kocsinak a sikere abban rejlik, hogy egyszerre kiváló városi és utazóautó is. Az első két generáció tarolt a piacon, több mint 3 millió példány fogyott belőle, s a harmadik verzió is sikeres lehet.
Az új Qashqai nem annyira elegáns, harmonikus és szép, mint az elődje volt, sokkal inkább futurisztikus az orra miatt. Nem is vitás, ez a forma megosztóbb, mint a korábbi generációjáé volt. A Nissan Juke által bevezetett merész stílust viszi tovább, de összességében jól néz ki.
Ugyanakkor azt is meg kell jegyezni, hogy a konkurenciaharc ma már akkora ebben az osztályban, hogy valami olyat kellett alkotniuk, adniuk a japán mérnököknek a vevők számára, ami elüt a többiektől, kitűnik a tömegből, s az új Qashqai pedig ilyen, abszolút figyelemfelkeltő. Persze mindenkinek ez sem tetszik.
Na, és akkor ott van még a modell másik újdonsága, de ez kívülről nem látható. Hogy érzékeljük, miről van szó, ahhoz helyet kell foglalni a kocsiban. A Nissan prémium szintű utasteret kínálnak középkategóriás áron.
A külső, a forma vagy tetszik valakinek, vagy nem. A minőségi belsőt azonban mindenki érzi, ez nem stílus vagy szimpátia kérdése. A komfortérzet már-már az Audiéhoz vagy a BMW-jéhez hasonló. Az előd sem volt gyenge, de ebben a Qashqaiban a korábbiaknál minőségibb, puhább tapintású anyagok kerültek.
Olyanok, amelyekkel egyből otthonosan érzi magát az ember ebben a szabadidő-autóban. A kormány mögötti 12,3 colos digitális kijelző sokféleképpen állítható, akár a navigációs térképet is oda lehet vetíteni.
A középkonzol tetején a 9 colos érintőképernyős kijelző pedig, olyan, mint egy táblagép, rengeteg minden előhívható benne. Nagyon egyszerűen és észszerűen működik. Szerencsére azért maradtak gombok is, amelyekkel az egyszerű műveleteket lehet gyorsan kapcsolni. A tér is nagy benne, nagyon kényelmesen el lehet férni odabent. A 11 színben és 5 kéttónusú fényezéssel rendelhető Qashqai a típus történetében először mátrixos Full-LED fényszórókat kapott.
Sajnos a Nissan beállt a sorba, nálunk sem kapható már dízelmotorral, csakis benzines és benzines-elektromos hibrid hajóművekkel. És ez hiba, mert az előző generációk gázolajos változatai nagyon népszerűek voltak. Az 1,3 literes turbós benzinmotort 12V-os lágy hibridrendszerrel, 138, valamint 156 lóerős teljesítménnyel kapható.
Nem egy erőgép, étvágya viszont van rendesen, városban simán 10-12 liter körül fogyaszt. Vezetni ugyanakkor nagyon kényelmes és egyszerű ezt a kocsit, főleg, ha automataváltóval rendeljük.
Sok minden szól az új Nissan Qashqai mellett, érdekes, egyedi formájú autót kapunk prémium minőségben. Azonban az összetéveszthetetlen stílusú crossover árával van egy kis gond: alig (úgy 1 millió forinttal) marad el a jóval nagyobb, hasonló stílusú Nissan X-Trailétől. Ez a tény pedig sokakat elgondolkodtat, hogy inkább akkor már a nagyobb testvért válasszák.