391.63 Ft

367.66 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Még mindig a tér bajnokai az ikrek - csak nagyon drágán

10perc.hu/Kiss B. László
2023. 02. 13.

A Citroën Berlingo-Peugeot Rifter páros talán a legjobb választás volt a nagy terű családi autó között, ám a két modell már csak elektromos változatban kapható.

Kategóriát teremtettek anno, de mára rétegautóvá vált a Citroën Berlingo-Peugeot Rifter. Ennek pedig egy oka van, még pedig elég komoly, a nagycsaládosok pénztárcájához mért horror ára. Az új Citroën Berlingo a merész, extrém, kissé különc stílusú, míg a Peugeot Rifter (leánykori nevén Partner) a visszafogottabb és elegánsabb testvér.

E két modell remekül kiegészíti egymást a PSA-csoport kínálatában, és sokkal jobban eltér egymástól, mint korábban. Még az ugyanolyan méretű hátsó fényszórók izzói sem egyformák, a Rifter megkapta a márka mostani védjegyének számító oroszlánkarmolásos fényű lámpákat is hátulra.


Az új Citroën Berlingo a merész, extrém, kissé különc stílusú      Fotó: 10perc.hu


A forma és a belső rengeteg előnye miatt jól eladható típus volt mindkettő ez idáig. A Berlingo-Rifter páros kapható rövid (4,4 méter) és hosszú (4,75 m) tengelytávval, öt- és hétüléses kivitelben. Bár utóbbival csomagtartó alig marad, a rövidebben meg semmi, de ezt úgy is látja, aki ilyet vesz, el tudja dönteni, hogy melyik a legmegfelelőbb az elvárásainak.

A variálhatóság és a funkcionalitás kérdéseben egyforma a két modell, egyformán zseniális. Tényleg sok érv szól mellettük: óriási csomagtér (az ötszemélyes rövidebb kivitelben 775 liter, az XL-ben akár 1050 litert), kivételes modularitás, három különálló hátsó ülés és számos rakodóhely, összesen 186 liternyi áll rendelkezésre, köztük az új generációs, többfunkciós, 92 literes Modutop tetőtároló.


A belső nem a luxust képviseli, de minden megvan belül, ami csak kell    Fotó: 10perc.hu


A 25 kg teherbírású kalaptartó két szinten is rögzíthető. A hátra ülőknek kisasztal, napvédő roló s még saját elektromos ablakemelő is jut, ami kuriózum a tolóajtós kocsikban. A 12V-os csatlakozó és az oldalsó pohártartók ára 60 ezer forint, ha megrendeljük.

Ezek az egyterűs kocsik még mindig a tér bajnokai, ideális választás a nagycsaládosoknak – már ami a méretet és a funkcionalitást illeti. Ami a gazdaságosságot illeti, már cseppet sem. Ugyanis dízel vagy benzines már nincs ezekből a modellekből, csak elektromos. A Citroën ë-Berlingo és a Peugeot e-Rifter is több mint 15 millió forintról indul az ötszemélyes változatban (a hosszabbak és a hétszemélyesek persze még magasabbról). Nagyon kevés magyar család engedhet meg magának egy ilyen autót ennyi pénzért.


Ezek az egyterűs kocsik még mindig a tér bajnokai      Fotó: 10perc.hu


No és akkor ott van még a csekély hatótáv és a töltés megdrágulása. A kocsi komputere szerint 240 kilométert mehetünk el teljes töltöttség után. A valóságban ez inkább 200-hoz közelít, ráadásul úgy, hogy eco-módban használjuk, fimon gázadással, nem nyomjuk neki, és ilyenkor a klímát vagy a fűtést sem használjuk.

A Budapest-Siófok-Budapest távot talán megtudjuk járni vele, de nem biztos. Ja, és az autópályatempót felejtsük el, akkor nagyon fogyaszt, inkább a 90-100 km/órás sebességet állítsuk be a tempomaton, azt szereti. A francia egyterűek vezetése kényelmes és egyszerű, bár azért a dobozforma érzékeny a szélre.


A kocsi komputere szerint 240 kilométert mehetünk el teljes töltöttség után     Fotó: 10perc.hu


Pár évvel ezelőtt az akkor új Citroën Berlingo/Peugeot Rifter páros elnyerte az európai AutoBest 2019 díjat, vagyis ez volt Európa legjobb autóvétele. De ez ma már a villanyosítás miatt cseppet sem igaz. Egyedül a Toyota kínálja ezt a modellt benzines és dízelmotorral. Nem kérdés, a Proace City Verso sokkal észszerűbb választás a nagycsaládosoknak, mint az alapokat adó két francia.

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek