A japán Kodo-design egyik mesterműve ez az autó. A CX-5 2017-es bemutatása óta eltelt idő alatt vajmi keveset öregedett a forma, még ma is elég divatos és szép. Így különösebben nem kellett átszabni a vonalait, a külsejét. Igazából csak az ilyenkor megszokott módosítást végezték el, újrarajzolták a hűtőmaszkot, ami cseppet sem változtatta meg a kocsi karakterét.
A markáns, jellegzetes, sportos hangulatú orr pont annyira agresszív, amennyire kell. Tulajdonképpen ugyanúgy fest a megújult Mazda CX-5, mint a frissítés előtt. Ezen a dizájnon nehéz hibát találni.
Az utastérben ugyanaz a kép fogad, mint korábban. A felhasznált anyagok minősége és a kidolgozás első osztályú. A kárpitok kellemes tapintásúak, a felületek szépek, a varrások, illesztések pontosak.
Olyasmi érzése van az embernek, mintha valamelyik prémiummárka kocsijában ülni – a komfortérzetet tekintve. Szerencsére nincs telepakolva nehézkesen használható érintésérzékeny felülettel, ugyanakkor a központi kijelző színvonalán azért érzeni, hogy ez már egy korosabb darab, a konkurencia már elszaladt mellette.
A sofőr előtt analóg és folyadékkristályos, de analógnak kinéző a középső műszer, ami a konzervatívabb vevőknek biztosan tetszeni fog. A helykínálat is nagyvonalú, még magasabb termettel is, bár ezt a kocsi mérte alapján nem meglepő, sőt, inkább elvárható. Kellemes meglepetés, hogy az ülésfűtés nemcsak az első sorban ülők kiváltsága. A nagy szabadidő-autó csomagtartója jól pakolható, ötüléses változatban a méretre 522 literes.
A Mazda CX-5 technikája kilóg a mai SUV-k kínálatból. Bár szerencsére van belőle dízelmotoros is, a benzines változatok aránylag nagy lökettérfogatúak, s szívómotorral készülnek. Ennek következtében utóbbiaknak a fogyasztása nem túl baráti.
A Mazda másik hiányossága, hogy hibrid vagy tölthető hibrid változatban nem kapható ez a szépséges crossover. És ahogy ezek után sejthetik, elektromos meg pláne nincs. Valószínűleg emiatt sok vevőt veszíthet nálunk is a Mazda. Amúgy a benzinesek 165 és 195 lóerősek lehetnek, a kisebb teljesítményű motor 1998, a nagyobb 2499 köbcentis. Turbódízelből 150 és 184 lóerős kapható, egyaránt 2191 köbcentiméterrel.
A modellfrissítés után a Mazda CX-5, ha lehet, még csábítóbb, kívánatosabb lett, mint korábban. Sajnos a motorháztetőt nem nyitották ki, ott maradt a korábbi motorválaszték. Nagy kérdés, a szép, elegáns és magával ragadó forma hat éve töretlen népszerűsége meddig tartható még fent a hibrid- és elektromos-offenzíva közepette.