Bármilyen hihetetlen, de ma már 4,5 millió forint is kevés ahhoz, hogy egy élhető, új autót vásárolhassunk Magyarországon. Kiderült, hogy ősz óta is jócskán megdrágultak a legolcsóbb új autók itthon, egy családi méretű modell, nem fapados felszereltséggel már inkább a 6 milliós árkategóriába csúszik be.
Egy évvel ezelőtt még lehetséges volt 3,7 millió alatt új autóhoz jutni, igaz, akkor már csak két modell fért bele ebbe a keretbe. 2021 februárjában még 5+1 olyan kocsit számoltunk össze, ami az "ötmilliós álomhatár" alatt elérhető volt. Mára viszont összesen három kisautó megvétele fér be ötmillió alá – írta összefoglalójában a Pénzcentrum.
A legolcsóbb hazai új autó, a Mitsubishi Space Star immáron legkevesebb 4 440 000 forintba kerül. Ennyiért az Entry alapkivitelt kaphatjuk meg, audio egység nélkül, a központi zárat is felejtsük el, ahogy a légkondit is. Illetve, ha nem fehéreben szeretnénk, akkor újabb 150 ezer forintot kell leperkálni.
Az eggyel jobb, Inform felszereltség 4 880 000 forintba kerül, audio egység ugyan ebben sincs, de központi zárat és klímát már kapunk. Ugyanez a kocsi egy éve még 3 560 000 forintba került, október óta pedig 110 ezer forinttal emelt az áran az importőr.
A kis Hyundai i10-es a legolcsóbb Life felszereltségben 4 549 000 forintba kerül most, ez október óta nem drágult. A legfapadosabb kivitelben nincs is klíma, csak a Life Plus-ban, ahogy audio rendszer is csak ebben van. A plusz csomagért 300 ezer forintot kérnek, szóval nyugodtan lehet 4 849 000 forittal számolni, ha élhető i10-est akarunk venni. A legalapabb verzió 2022 eleje óta 950 ezer forintot drágult.
Harmadik helyen a KIA Picanto áll, ami most 4 799 000 forintba kerül, a Silver felszereltségben. Ennyi pénzért fehérben vehetjük meg, viszont a klíma benne van az árban, ahogy a "buta" rádió is. Ha a 8 colos kijelzős rendszerrel kérjük, akkor még 200 ezer forintot le kell tenni az asztalra a Vision-csomagért, és akkor máris 5 milliónál tartunk. Ha esetleg nem fehérben szeretnénk, az még plusz 145 ezer forint.