A biztosítási és pénzügyi piac ajánlatait összehasonlító ausztrál Compare the Market weboldal idén is kielemezte a Google Trends adatait, hogy megállapítsa, a világ internezető lakosságát mely autómárkák érdekelték a legjobban 2021 során.
A 2018 óta évente összeállított listát harmadszor (2018, 2020 és 2021) vezette a Toyota. A japán autógyártó a 154 vizsgált országból 47-ben bizonyult a legnépszerűbb autógyártónak, összességében a Google-keresések 31 százalékában szerepelt.
A jelenség nem magyarázható egyszerűen azzal, hogy a Toyota a világ legnagyobb autógyártója: sokkal inkább arról van szó, hogy a márka 2021-ben újra és újra olyan újdonságokkal és hírekkel állt elő, amelyek érdekelték az embereket.
Ezek között volt számos fontos modellújdonság, a világ legnagyobb számban gyártott személyautójának az első szabadidőjármű-változatától, a Toyota Corolla Crosstól kezdve az új generációs Toyota Land Cruiserig; a hibrid hajtáslánccal is kínált Toyota Tundra pickuptól a márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett akkumulátoros villanyautójáig, a Toyota bZ4X crossoverig.
Amúgy a kutatást megnehezítette, hogy a Google Trends a mai napig nem ismeri el autómárkaként a Teslát, így arra külön, manuálisan kellett rákeresniük az elemzőknek. Az amerikai villanyautó-specialista 2021-ben a hetedik legkeresettebb gyártó volt a világon, többek között Izraelben, Kínában és Szingapúrban vezette a Google rangsorát.
A fizetőképes kereslet egyébként nem áll összefüggésben a kedvenc autómárkával: a szocialista Laoszi Népi Demokratikus Köztársaságban például a Rolls-Royce áll a keresőlista első helyén. Nálunk, és sok más európai országban a BMW volt a legkeresettebb autómárka.