Lassan kimondható, hogy 2022-ben vélhetően elektromos gépjármű nyeri majd az Év Autója választást. Ugyanis mára már kiderült a hetes döntő névsora, és a finalistákból hat teljesen elektromos hajtású, mi több, eleve villanyautónak tervezték őket, a döntő egyetlen kivétele a Peugeot 308, amiből azért már kapható a zöld rendszámos plug-in hibrid változat.
A döntőbe jutás feltétele, hogy az adott modell legalább öt európai országban kapható legyen, ezt pedig valamennyi jelölt teljesítette. Ami viszont meglepő, az az, hogy több döntős is hasonló technika alapján működik, mondhatni, egészen közeli rokonok.
A Cupra Born nem más, mint a Volkswagen ID.3 ikertestvére – utóbbi nem tagja a finálénak –, míg a Škoda Enyaq iV mindössze annyiban különbözik tőlük, hogy méretben egy számmal nagyobb. És akkor nem beszéltünk a szinte mindenben megegyező Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 modellekről. A felsoroltakon kívül a Ford Mustang Mach-E és a Renault Megane E-Tech tagja a hetes mezőnynek.