A Peugeot két év múlva mindegyik modelljét fogja elektromos verzióban is kínálni. A célhoz egy újabb lépés a most bemutatott e-Rifter, amely a klasszikus 5-7 személyes családi egyterűek praktikumát ötvözi a korszerű elektromos hajtás előnyeivel. De nemcsak a tágas elektromos családi autót keresőknek lehet ez egy választás, hanem a professzionális személyszállítóknak, vagyis a taxisoknak is.
Mindkét kocsiban ugyanaz a technika fog dolgozni. A 136 lóerő teljesítményű és 260 Nm nyomatékú villanymotor 135 km/h végsebességet tesz lehetővé. A francia kocsik 3 üzemmódban vezethetők: Eco (60 kW, 190 Nm), Normal (80 kW, 210 Nm), Power (100 kW, 260 Nm). Mindkét karosszériaváltozat (Standard és Long) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP ciklus szerint akár 280 km-es hatótávra is képes. A valóságban azért ez ritkán hozható, de ezzel már oda-vissza megjárhatjuk a Budapest-Siófok távot.
Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama. Az autó kétfajta fedélzeti töltővel lesz kapható, szériában az egyfázisú, 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltő rendelhető. Otthon, a szabványos hálózati csatlakozóról (8 A) a teljes feltöltés időtartama húzós, 31 óra. Megerősített hálózati csatlakozóról (16 A) már egy fokkal jobb a helyzet, ezzel a teljes feltöltés 15 óra. A 7,4 kW-os egyfázisú kábellel Wall Boxról 7 és fél óra, a 11 kW-os háromfázisú kábellel 5 óra. Nyilvános töltőponton a 100 kW-os DC villámtöltővel 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.
A Spanyolországban készülő Citroën ë-Berlingo és a Peugeot e-Rifter Európában, így nálunk is az év második félévében lesz kapható. Az árakról még nem közöltek információt.