A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította. Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználók szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.
A több mint 190 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, az ő szavazataikat egészítették ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai munkacsoport voksai. A Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.
Az idei Magyar Termékekért Kereskedelmi Versenyen a gyártók értékelése alapján a CBA Kereskedelmi Kft. és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. végzett az első helyen azonos pontszámmal, így mindketten elnyerték a nívódíjat.