A Meta bejelentette, hogy új lehetőségekkel bővül a Facebook, amelyek kifejezetten a tartalomgyártókat és a legelhivatottabb követőiket célozzák. Az új funkciók között szerepelnek a rajongói kihívások és a testreszabható rajongói jelvények - írta a Neowin.
A rajongói kihívások során a tartalomkészítők különböző felhívásokat, témákat oszthatnak meg, amelyekhez követőik saját bejegyzéseikkel, fotóikkal vagy videóikkal csatlakozhatnak. A kihívások a hírfolyamban jelennek meg, a bejegyzésekhez tartozó hashtagekre kattintva pedig bárki bekapcsolódhat. A legnépszerűbb bejegyzéseket a közösségi aktivitás – például a reakciók és hozzászólások száma – alapján a kihívások ranglistáján emeli ki a rendszer.
A funkció már tesztüzemben is komoly érdeklődést váltott ki: három hónap alatt több mint 1,5 millió bejegyzést küldtek be a felhasználók, amelyekhez világszerte tízmilliónál is több reakció és komment érkezett.
A kihívások időtartamát a tartalomkészítők határozhatják meg: lehet akár egy gyors, 7 napos akció, de akár egy több hónapon át tartó közösségi projekt is. A témák szabadon variálhatók – lehet szó egyszerű, hétköznapi szokások megosztásáról (például reggeli rutin), de akár fontos életélményekről, mérföldkövekről is.
Emellett a Meta továbbfejlesztette a Top Fan (legnagyobb rajongó) jelvény funkciót is, amelyet 2019 óta kínálnak zenészek, sportolók és más alkotók követői számára. Az újdonság, hogy a legalább egymillió követővel rendelkező oldalak mostantól egyedi, márkához kötött rajongói jelvényt hozhatnak létre, amely például külön becenévvel jelenik meg a rajongók hozzászólásai mellett.
A Meta közlése szerint eddig több mint 500 millió Facebook-felhasználó fogadta el a Top Fan jelvényt, amely most az új testreszabási lehetőségekkel még nagyobb szerepet kaphat a közösségépítésben.