A Spotify szeptembertől árat emel több piacon, köztük Európában, Dél-Ázsiában, a Közel-Keleten, Afrikában, Latin-Amerikában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben – írja a CNBC.
A prémium egyéni előfizetés ára 10,99 euróról 11,99 euróra nő, ami nagyjából 400 forintos drágulást jelent. A cég szerint az áremelés célja a profitmarzs javítása és az új szolgáltatások finanszírozása.
A vállalat társelnöke és üzleti igazgatója, Alex Norstrom elmondta:
„Az áremelések és árkorrekciók üzleti eszköztárunk részét képezik, és akkor alkalmazzuk őket, amikor értelme van.”
A drágulást új funkciók és szolgáltatások bevezetése kíséri majd, bár ezek részleteiről a cég egyelőre nem árult el többet.
A Spotify az elmúlt években költségcsökkentő intézkedéseket vezetett be, amelyeket most az áremelések egészítenek ki. Ezek együttesen járultak hozzá ahhoz, hogy a svéd streamingcég tavaly először zárt éves szinten nyereségesenfennállása óta.