A Gmail új funkciója, a "Manage subscriptions" (Előfizetések kezelése) segíti a felhasználókat abban, hogy átláthatóbbá és kezelhetőbbé váljanak a túlzsúfolt postaládák. A Google szerint a funkció már elérhető a webes felületen, míg Androidra július 14-én, iOS-re július 21-én érkezik meg – derül ki a Gmail hivatalos közleményéből, melyet az Index közölt.
A bal oldali menüben megjelenő új opció egy listába rendezi a felhasználó összes aktív hírlevél-feliratkozását, sőt azt is megmutatja, hogy az adott küldőtől hány e-mail érkezett az elmúlt hetekben. Így a leggyakoribb zavaró levelek egyszerűen kiszűrhetők és egy mozdulattal le is lehet iratkozni róluk.
„A Gmail új funkciója segít rendet tenni, és jobban átláthatóvá teszi a beérkező leveleket” – írja a közlemény.
A Google továbbra is erőteljesen támaszkodik mesterséges intelligenciára a kéretlen levelek kiszűrésében, és állításuk szerint a spam levelek 99,9%-át blokkolják.
A funkció nemcsak a személyes Google-fiókokra, hanem a Google Workspace és Workspace Individual előfizetésekre is kiterjed. Különösen hasznos lehet azok számára, akik nagy mennyiségű promóciós és hírlevél-tartalommal szembesülnek nap mint nap.
Mostantól pár kattintással búcsút inthetünk a felesleges leveleknek – egyszerűen, gyorsan és hatékonyan.