Továbbra is célkeresztben vannak a lakossági ügyfelek: ismét banki csalókra figyelmeztet az OTP Bank – számolt be róla az Economx. május 22-én. A pénzintézet szerint a csalók egyre kifinomultabb módszerekkel próbálják megszerezni az ügyfelek adatait és pénzét.
A közlemény szerint az elkövetők gyakran banki alkalmazottnak adják ki magukat, és gyanús tranzakciókra hivatkozva bankkártyaadatokat és internetbanki belépési adatokat kérnek. Egy másik trükk szerint az áldozatokat arra ösztönzik, hogy pénzüket egy úgynevezett „biztonsági számlára” utalják – holott ilyen számla nem is létezik a bankoknál.
„Az áldozatokat arra ösztönzik, hogy ne beszéljenek erről senkinek, miközben pénzüket önszántukból a már fentebb is említett ‘biztonsági számlára’ utalják, amit valójában a csalók kezelnek, hiszen a bankoknál nem létezik ilyen számla.”
A csalók sokszor hamis igazolványokat használnak, és az OTP Internetbiztonsági Osztály munkatársainak adják ki magukat. A gyanútlan ügyfelektől azt kérik, hogy telepítsenek távoli hozzáférést biztosító szoftvereket – mint a TeamViewer vagy az AnyDesk –, így férnek hozzá a személyes adatokhoz.
Az OTP hangsúlyozza: a bank soha nem kér adatokat telefonon, és nem irányítja az ügyfeleket más „szakértőhöz” vagy pénzintézethez. A pénzintézet azt tanácsolja, mindenki legyen éber, és használja az OTP InternetBank és OTP MobilBank biztonsági funkcióit.