Az Apple mesterséges intelligenciájával kapcsolatos reklámok egyre inkább kínos helyzetbe kerülnek, miután az amerikai reklámipari szervezet, a National Advertising Division (NAD) vizsgálatot indított az Apple Intelligence szolgáltatással kapcsolatban. A cég tavaly júniusban mutatta be az Apple Intelligence csomagot, ám az iOS 18.1 verzióval csak késve indult el az Egyesült Államokban, és Európában is csak később, az iOS 18.4 verzióval vált elérhetővé. Az új szolgáltatás azonban nemcsak a nyelvi korlátozások miatt, hanem a reklámok félrevezetése miatt is kritikákat kapott.
A reklámokban azt hirdették, hogy az Apple Intelligence már elérhető, de a valóságban nem minden funkció volt az. A NAD vizsgálata kimutatta, hogy az Apple reklámja nem tükrözte pontosan, hogy mikor lesznek elérhetők az ígért funkciók. A szervezet szerint a cég félrevezette a fogyasztókat azzal, hogy nem adta világosan a felhasználók tudtára, hogy a funkciók késlekedni fognak. A reklámokban tett állításokat apróbetűs figyelmeztetések követték, amelyeket nem találtak elég kiemelkedőnek.
A NAD ajánlása szerint az Apple távolítsa el a "már elérhető" kijelentést, és a cég eleget is tett ennek. Mostantól a reklámokban már nem szerepel az, hogy a mesterséges intelligenciás funkciók elérhetők, hanem inkább azt hirdetik, hogy az Apple Intelligence fejlesztés alatt áll.
Az Apple szóvivője ugyanakkor közölte, hogy nem értenek egyet a NAD megállapításaival, de a javaslatokat elfogadják és alkalmazzák. A cég most már csak azt említi, hogy az iPhone 16 és a 16 Pro modelleket az Apple Intelligence funkciókhoz fejlesztették, amelyek jelenleg béta-állapotban vannak - jelent meg a HVG oldalán.