A Google nemrégiben elindította kísérleti programját, amelynek keretében kék pipákat jelenít meg a keresési találatokban, ezzel segítve a felhasználókat a megbízható vállalkozások azonosításában. Az ötlet célja, hogy a felhasználók "a keresett személy vagy cég valódi profilját" találják meg, ne pedig egy csaló álprofilt - írja az Origo.
A kék pipák egyelőre csak néhány közismert cégnél, például az Amazon, Apple, Epic Games, HP, Meta és Microsoft weboldalainál láthatók. Amikor a felhasználók az egérmutatóval rámutatnak a pipákra, egy magyarázó buborék jelenik meg, amely szerint "a Google nem részletezett jelek alapján úgy gondolja, hogy a kérdéses linkre kattintva tényleg a kívánt vállalkozás webhelye fog betöltődni."
Bár az ötlet üdvözlendő, a rendszer széles körű bevezetése előtt érdemes lenne biztosítani, hogy a cégek saját maguk igazolni tudják webhelyeik valódiságát. Jelenlegi formájában a kék pipával rendelkező cégek versenyelőnybe kerülhetnek, míg a pipás jelzéssel nem rendelkező vállalkozások hátrányba kerülhetnek, anélkül, hogy eltérés lenne a megbízhatóságukban.
Ez a lépés tehát új kihívások elé állítja a vállalatokat, miközben a vásárlók számára megbízhatóbb keresési élményt kínálhat. Az idő fogja megmutatni, hogy a Google hogyan fogja kezelni ezt a problémát, és hogy a kék pipák véglegessé válhatnak-e a keresési eredmények között.