A Google reklámtechnológiai üzletága, amely tavaly több mint 200 milliárd dollár bevételt generált, most bírósági eljárás alá kerül az Egyesült Államokban. Az Igazságügyi Minisztérium szerint a keresőmotor anyavállalata, az Alphabet törvénytelenül monopóliumot működtet a digitális hirdetések piacán - közölte a BBC.
A hétfőn kezdődő tárgyaláson az ügyészek azt állítják, hogy a Google piaci erőfölényét a riválisok elnyomására használta fel, míg a vállalat saját sikerét szolgáltatásai hatékonyságának tulajdonítja. Az igazságügyi minisztérium és egy államokból álló koalíció szerint a Google uralja a digitális hirdetési piacot, ami gátolja az innovációt és a versenyt.
A Google már korábban is szembesült hasonló vádakkal, augusztusban egy bíró jogellenesnek ítélte a keresőpiacokon való erőfölényét. A Google azt állítja, hogy a reklámtechnológiai piac erősebb versenyt mutat, és hogy az adatok alapján a verseny növekszik, nem pedig csökken. Az ügy következményeként várható a Google üzleti modelljének módosítása, nem pedig a vállalat feloszlatása.
Az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága is vizsgálatot indított, és megállapította, hogy a Google versenyellenes gyakorlatokat alkalmazott a hirdetési technológia piacának uralása érdekében, ami számos brit kiadót és hirdetőt károsíthat. A Google képviselője szerint a brit hatóságok döntése a reklámtechnológiai ágazat félreértésén alapul.
Google's lucrative ad tech business goes on trial https://t.co/J3rg3Fg0tx
— BBC News (World) (@BBCWorld) September 9, 2024