Az OpenAI eredetileg június végére tervezte az innovatív funkció bevezetését, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók szóban kommunikáljanak a rendszerrel. Azonban a vállalat a bevezetést júliusra halasztotta, hogy biztosítani tudja a funkció legmagasabb színvonalát - írja a Portfolio.
Az új funkció azonnali válaszadást tesz lehetővé a felhasználók számára, akik beszéd útján adhatnak utasítást vagy tehetnek fel kérdéseket a ChatGPT-nek.
A rendszer nemcsak válaszol, hanem képes megszakítani a beszélgetést, ha szükséges, amely az eddigi mesterséges intelligencia fejlesztések egyik komoly kihívása volt.
A júniusban tett bejelentés során az OpenAI arról is beszámolt, hogy javítják modelljük képességeit a káros tartalmak észlelésében és eltávolításában. Ez a lépés elengedhetetlen a felhasználói élmény biztonságának és megbízhatóságának növelése érdekében. Ezzel párhuzamosan az OpenAI folytatja infrastruktúrája fejlesztését, hogy lépést tudjon tartani az egyre növekvő igényekkel.
Az OpenAI célja, hogy megőrizzék vezető szerepüket az AI-piacon, amely egyre sokszínűbbé válik.
A közelmúltban a vállalat beharangozta új, költséghatékony és energiatakarékos fejlesztői modelljét, valamint a ChatGPT internetes integrációját, a SearchGPT-t. Ezzel a lépéssel az OpenAI a Google-lel, a világ egyik vezető keresőmotor-szolgáltatójával kíván versenyezni.
Most az OpenAI bejelentette, hogy a hangalapú funkciót először a ChatGPT Plus előfizetőinek egy szűk csoportja próbálhatja ki, amint az előkészületek befejeződnek.