Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Tech

Apple-botrány: megkezdődtek a visszatérítések

10perc.hu
2024. 07. 01.
Apple-botrány: megkezdődtek a visszatérítések

Több bank is jelezte, hogy elkezdte visszatéríteni az Apple-höz köthető tévesen levont összegeket.

Több magyarországi bank megkezdte az Apple által tévesen levont összegek visszautalását ügyfeleinek. A Gránit Bank sajtóközleményben, az Erste pedig Facebook-bejegyzésben jelentette be a kártalanítási folyamat indítását. A 24.hu olvasóinak tájékoztatása szerint az OTP és a Wise ügyfelei is kaptak már visszatérítést.

Június 30-án az MBH Bank is értesítette ügyfeleit, hogy az Apple megkezdte a tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését. Az érintettek egyenlegében a jóváírás kártyatípustól és kibocsátótól függően rövidesen megjelenik. A CIB Bank tájékoztatása szerint az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt bekövetkezett téves terhelések rendezése lezárult, az érintett tételek jóváírása megtörtént.

Az Apple június 26-án számos magyar felhasználótól vont le pénzt vásárlás nélkül. Az MNB információi szerint körülbelül 780 ezer jogosulatlan terhelés történt, amelyek során összesen több mint 2 milliárd forint tűnt el a magyarok számláiról.

Bár sokan azt hitték, hogy az Apple Pay mobiltárca meghibásodása okozta a levonásokat, később kiderült, hogy valójában az App Store alkalmazásbolt volt a hibás, amely az Apple ID-val összekötött fizetőeszközöket terhelte meg újra, hónapokkal korábbi vásárlásokkal. Egy érintett nyilatkozata szerint pontosan be tudta azonosítani, hogy az Apple ID-hoz kötött kártyáján két, február 13. és február 19. közötti tranzakciót zároltak újra.

Az incidens kapcsán az MNB június 27-én felszólította a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg a technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást. Ez a folyamat a mai nappal el is indult.


Főkép forrása:
Trusted Reviews
Címkék:
#Apple

Hirdetés

További cikkek