Több magyarországi bank megkezdte az Apple által tévesen levont összegek visszautalását ügyfeleinek. A Gránit Bank sajtóközleményben, az Erste pedig Facebook-bejegyzésben jelentette be a kártalanítási folyamat indítását. A 24.hu olvasóinak tájékoztatása szerint az OTP és a Wise ügyfelei is kaptak már visszatérítést.
Június 30-án az MBH Bank is értesítette ügyfeleit, hogy az Apple megkezdte a tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését. Az érintettek egyenlegében a jóváírás kártyatípustól és kibocsátótól függően rövidesen megjelenik. A CIB Bank tájékoztatása szerint az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt bekövetkezett téves terhelések rendezése lezárult, az érintett tételek jóváírása megtörtént.
Az Apple június 26-án számos magyar felhasználótól vont le pénzt vásárlás nélkül. Az MNB információi szerint körülbelül 780 ezer jogosulatlan terhelés történt, amelyek során összesen több mint 2 milliárd forint tűnt el a magyarok számláiról.
Bár sokan azt hitték, hogy az Apple Pay mobiltárca meghibásodása okozta a levonásokat, később kiderült, hogy valójában az App Store alkalmazásbolt volt a hibás, amely az Apple ID-val összekötött fizetőeszközöket terhelte meg újra, hónapokkal korábbi vásárlásokkal. Egy érintett nyilatkozata szerint pontosan be tudta azonosítani, hogy az Apple ID-hoz kötött kártyáján két, február 13. és február 19. közötti tranzakciót zároltak újra.
Az incidens kapcsán az MNB június 27-én felszólította a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg a technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást. Ez a folyamat a mai nappal el is indult.