A Netflix vezetősége tervezi, hogy ingyenes, de reklámokkal tarkított hozzáférést biztosítson a felhasználóknak Európában és Ázsiában, ezzel új lehetőséget kínálva a szolgáltatás elérhetőségére. A Bloomberg jelentése szerint a cég komoly lépéseket fontolgat a felhasználói bázis növelése és a bevétel növelése érdekében - közölte a HVG.
Az új modell részeként a Netflix több videós hirdetést is megjelenítene a tartalmak között, miközben ingyenes hozzáférést biztosítana, hogy vonzóbbá tegye szolgáltatását a potenciális felhasználók számára. A cég Kenyában már tesztelte az ingyenes modellt, és most értékeli annak eredményeit, hogy eldöntse, kiterjeszti-e nagyobb piacokra is.
A Netflix ezzel a lépéssel két célt kíván elérni: új felhasználók bevonását, akik korábban nem engedhették meg maguknak a szolgáltatás előfizetését, valamint jelentős bevételnövelést a reklámidő értékesítésével. A tervezett változtatások bevezetése azonban még hónapokig vagy évekig eltarthat, és egyelőre nincs végleges döntés a Netflix részéről.
A cég jelenlegi éves bevételei alapján az új modell potenciálisan jelentős növekedést hozhatna a videós hirdetések terén, versenyben állva olyan szereplőkkel, mint a YouTube, a Disney és az Amazon. A Netflix továbbá stratégiai együttműködést kötött a Microsofttal, ami további lehetőségeket nyit meg a platform fejlesztésére és a reklámbevételek növelésére.
Sources: Netflix has discussed creating free versions of its service in some markets, namely in Europe and Asia, but is not considering a free plan in the US (Bloomberg)https://t.co/Epv4Ai2cXOhttps://t.co/up0XV3QT58
— Mediagazer (@mediagazer) June 24, 2024