2025. 12. 13.

384.43 Ft

327.70 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Rekordösszeg ment el kormányzati hirdetésekre Rogán Antal minisztériumától

Rekordösszeg ment el kormányzati hirdetésekre Rogán Antal minisztériumától
10perc.hu
2025. 09. 22.
Fotó: Orbán Viktor (facebook)

Soha nem költött még ennyit a kormány hirdetésekre: a Rogán Antal vezette kabinet 52,4 milliárdot fordított kampányokra egy év alatt.

Minden eddiginél többet fordított a kormányzati kommunikáció hirdetési kampányokra az elmúlt évben. A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda egyetlen év alatt 52,4 milliárd forint értékben kötött szerződéseket tájékoztató és propaganda jellegű plakátkampányokra - írta a Telex/G7.

Rekordköltés számokban

A második negyedév végén záródó 12 hónap mérlege szerint 52,4 milliárd forintba kerültek a különböző kampányok. Ez a kiadás önmagában meghaladja a korábbi évek teljes éves költését, és jóval magasabb annál a 40 milliárdnál, amelyet a kormány még 2014-ben az állami kommunikáció központosításának felső határaként jelölt meg.

A kabinet 2016 novembere óta több mint 300 milliárd forintot költött el állami kommunikációra, ennek hatoda az elmúlt egy évben folyt el.

Közbeszerzések és plakátok

A Miniszterelnöki Kabinetiroda a kezdetektől „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” kódnév alatt futtatja közbeszerzéseit. 2018 végétől ehhez csatlakozott az „Európa jövőjét érintő kormányzati kommunikáció”. Az elmúlt kilenc évben előbbiből 56, utóbbiból pedig 48 közbeszerzés jelent meg.

A mostani számokban ugyanakkor nincs benne a többi minisztérium, állami cég és intézmény kampányköltése, sem a Fideszhez köthető szervezetek által finanszírozott plakátok ára.

Politikai háttér

A vasárnapi tüntetésen Budapesten több tízezren vonultak az utcára a kormányzati propaganda és a gyűlöletkeltő plakátok ellen. A demonstrációt a Loupe Színházi Társulás szervezte, amely népszavazást is kezdeményezett a politikai plakátok betiltásáról.

A kritikusok szerint az állami kommunikáció az utóbbi években a NER egyik legfontosabb bevételi területévé vált, amely több tízmilliárdos extraprofitot biztosít a kiválasztott kedvezményezetteknek

További cikkek

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek