2025. 11. 09.

385.44 Ft

333.40 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Összeomlott a Fidesz „csodafegyvere”: nézők nélkül maradt a Harcosok órája

Összeomlott a Fidesz „csodafegyvere”: nézők nélkül maradt a Harcosok órája
10perc.hu
2025. 10. 10.
Fotó: Németh Balázs vagyok Facebook

A Meta hirdetési stopja után 96%-kal zuhant a Harcosok órája nézettsége. A Fidesz kommunikációs műsora napi pár ezer nézővel küzd.

Hirdetés

Július végén indult el a Fidesz új kommunikációs fegyvereként beharangozott napi beszélgetős műsor, a Harcosok órája, amelyet Németh Balázs, a köztévés híradósból lett Fidesz-frakciószóvivő vezet. A műsor az első hetekben milliós nézettséget mutatott, ám hamar kiderült: a számok mögött fizetett hirdetések állnak.

Szeptemberben a műsor nézettségét reklámokra költött 4,7 millió forint tartotta fenn, ám ez is eltörpül a Fidesz teljes közösségi médiás hirdetési büdzséjéhez képest. A fordulat október 6-án jött el, amikor a Meta leállította az EU-ban a politikai hirdetéseket.

96 százalékos nézettségzuhanás

A hirdetési stop után azonnal látványosan bezuhant a Harcosok órája nézettsége:

  • Az addigi 15 epizód átlagosan 182 900 megtekintést hozott,

  • Az utóbbi négy rész viszont már csak 6500-as átlagot, ami 96%-os visszaesést jelent.

A vendégek listája nem változott: a műsorban továbbra is a Fidesz legmagasabb rangú politikusai szerepeltek, köztük Orbán Viktor, Szijjártó Péter, Kocsis Máté, Kövér László vagy Semjén Zsolt. Ennek ellenére a közönség elmaradt.

Szervezési hibák és elérhetetlenség

A kudarc mögött szerkesztési és szervezési döntések is állnak:

  • Az élő adásokat hétköznap reggel 7:30-kor sugározták, ami a legtöbb nézőnek elérhetetlen időpont.

  • A műsor Németh Balázs személyes Facebook-oldalán futott, amelynek kevesebb mint 70 ezer követője van – szemben a Fidesz központi oldalával, ahol több mint 420 ezren követik a pártot.

  • A résztvevő politikusok – köztük Orbán és Szijjártó – jellemzően nem osztották meg a saját, több százezres követőtáborukban a szereplésüket.

A legutóbbi adásnál például Szijjártó Péter saját Facebook-oldalán streamelte az interjút, ahol 22 ezer nézőt ért el – több mint hétszer annyit, mint az eredeti adás.

Kínos dilemma a Fidesznél

A műsor így kellemetlen helyzetbe került: napi öt-hatezer nézőért nem éri meg a Fidesz felső vezetőit képernyőre ültetni. Ugyanakkor megszüntetni sem lehet, mert az a kudarc nyílt beismerése lenne.

A háttérben közben újabb fejlemények is történtek: a Harcosok órája körüli hirdetéseket már nem a Fidesz fizeti, hanem Pintér Gábor, a XV. kerület fideszes választókerületi elnöke. Pintér 2019-ben jogerős ítéletet kapott becsületsértésért, most pedig Németh Balázs kampányát segíti, aki 2026-ban ebben a körzetben indulhat jelöltként.

Forrás:

Címkék:

További cikkek