Országos audit indul a Siemens sorompóin a pünkösdi vasúti káosz után – a MÁV és a német cég közösen keres megoldást a rendszerhibára.
A pünkösdi hétvége első napján, múlt szombaton jelentős fennakadások bénították meg a vasúti közlekedést, elsősorban a Balaton felé induló járatokon. A problémák egyik fő oka egy sorompóhiba volt Tárnoknál, ami nemcsak órás késéseket okozott, de egyes járatok el sem jutottak a célállomásukig - írta a 24.hu.
A történtek után Lázár János közlekedési miniszter azonnali kártérítést ígért az utasoknak, és megnevezte a felelősöket is. Szerinte a német Siemens tehető felelőssé a hibáért, mivel „mindössze 10 éve újította fel teljeskörűen” az érintett vonalat.
Teljes körű sorompó-audit indul Magyarországon
A MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt azonnali vizsgálatot rendelt el, és csütörtökön már a fejleményekről is beszámolt. A MÁV és a Siemens magyarországi képviselői megállapodtak abban, hogy átfogó vizsgálat kezdődik minden olyan sorompónál, amelyet a Siemens szállított.
„A mai találkozónk eredményeképp a Siemens vállalta, hogy teljes körű karbantartási és üzemeltetési auditot végez minden olyan sorompón, amelyet a cég szállított Magyarországra” – jelentette be Hegyi Zsolt.
Hozzátette: az audit eredményei alapján közösen döntenek majd arról, milyen lépések szükségesek annak érdekében, hogy a hasonló hibák a jövőben ne okozhassanak egész napos fennakadásokat egy-egy országrész közlekedésében.
Vita a felelősségről: Lázár kontra Vitézy
A hétvégi káosz kapcsán nem mindenki ért egyet a felelősség kérdésében. Lázár János szerint a Siemens a hibás, míg Vitézy Dávid, máshol látja a problémát: a közlekedési minisztert tartja felelősnek a kialakult helyzetért.
A történtek komoly kérdéseket vetnek fel az infrastruktúra megbízhatóságáról és a vasúti fejlesztések állapotáról. A sorompóhiba rávilágított arra, milyen kiszolgáltatottá válhat az utazóközönség, ha egy-egy műszaki hiba láncreakciót indít el a vasúti rendszerben.