Orbán Viktor május 14-én mindössze két betűt tett közzé hivatalos Facebook-oldalán: „HK”. A rejtélyes poszt gyorsan felkeltette a közvélemény figyelmét, és sokan egyből találgatni kezdtek, vajon mit jelenthet ez a rövidítés. Volt, aki Donald Trump 2017-es legendás „covfefe”-bakijához hasonlította a bejegyzést.
„Egyesek arra tippelnek, hogy nehéz éjszakája volt a miniszterelnöknek, és ahogy Donald Trump is belecsúszott a COVFEFE kifejezés megteremtésébe, most Orbánnal is valami hasonló történhetett” – írja a szerző, hozzátéve, hogy „a támogatók pedig teljes bizalommal próbálnak meg adaptálódni.”
A valóságban azonban sokkal inkább tudatos kommunikációs fogásról lehet szó. A Fidesz új kampánybrandet indít „Harcosok Klubja” néven. A rövidítés – HK – feltehetően erre utal. A megadott telefonszám a Fidesz Lendvay utcai székházához tartozik, ami arra utal, hogy a központból szervezik az akciót. A kampány várhatóan egészen május 26-ig tart majd.
A „Harcosok Klubja” kifejezés már korábban is megjelent a kormányzati kommunikációban: év elején Orbán Viktor Menczer Tamással közösen posztolt egy fényképet, amelyen a felirat is szerepelt. „Az ős-harcos ez esetben Menczer Tamás volt, vele posztolt először a miniszterelnök Harcosok Klubja feliratú képet Orbán még az év elején” - írja a 444.
Mindez egy újabb jele annak, hogy Orbán Viktor és csapata a közösségi médián keresztül próbálja mozgósítani saját táborát, egy harcias, „alulról szerveződő” mozgalom látszatát keltve – miközben a kommunikáció központilag, a Fidesz pártközpontjából irányított. A kétbetűs bejegyzés tehát nem egyszerű online baki, hanem egy újabb, előre megtervezett kampányakció előszobája.