Korábban megírtuk, hogy az M7-es autópálya állapota olyan súlyosan romlott, hogy a Budapest és Balaton közötti szakaszon a nyári vakáció alatt is folytatódnak a felújítási munkálatok, a közlekedők biztonsága érdekében. Az ügyben és a munkálatokkal kapcsolatban sajtóközleményében frissítést közölt az MKIF, amit most itt változatlanul közlünk:
Elkerülhetetlen, hogy nyáron is dolgozzunk az M7-en Bár tavalyi évhez hasonlóan, idén is úgy terveztük, hogy a vakáció ideje alatt nem lesznek előre tervezett munkák Budapest és a Balaton (Balatonvilágos) között az M7-es autópályán, viszont az útburkolat állagromlása miatt és így az utazóközönség biztonságának érdekében, sajnos több helyen is elkerülhetetlenné vált a felújítás. ű
A munkák egy része már nem várhat őszig. Azokat a nyári hónapokban el kell végezni. Hogy a legkevésbé akadályozzuk a nyári szezonális forgalmat, ezért a munkák ütemezésekor csak azokon a szakaszokon fogunk munkát végezni, ahol már most is három forgalmi sáv áll a közlekedők rendelkezésére, és ezt is a forgalmi szempontból kevésbé terhelt napokon.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy:
- csak kedd és péntek közötti napokon lesznek terelések és munkavégzés, június és július hónapban – augusztusban nem,
- csak a Budapest felé tartó oldalon, Székesfehérvár és az M0 autóút közötti szakaszon dolgozunk
- és ott is csak úgy, hogy két sávon biztosítani tudjuk a folyamatos haladást,
- de lesz, amikor pihenőhelyen, csomóponti ágon végezzük a felújítást. Ilyenkor ott zárás is lehetséges. Erről, mint eddig is, előre és időben tájékoztatást adunk,
- fontos azonban, hogy az őszi időszakban elkerülhetetlen lesz, hogy a Balaton felé tartó oldalon is folytassuk a feladataink elvégzését.
Az M7 autópálya Érd és Székesfehérvár közötti szakaszán az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet. Az utóbbi időben a pálya ezen szakaszának állapota több helyen is gyorsan romlott. Ezért ezen az 54 km-es autópálya szakaszon a nyári időszakban, legalább 8 km sávhosszban cserélnünk kell a tönkrement burkolatot (a sávhossz jelentése: ha egy 1 km-es autópályaszakasz mindkét oldalán mindkét sávot /külső és belső/ is megújítjuk, az 1*4=4km-nek felel meg).
Az M7-es nyári felújítása is része Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításának. Ennek során a 2023 és 2025 közötti három évben az MKIF Zrt. által üzemeltetésre, felújításra átvett 1237 km-ből 538 km út újul meg, kap a tönkrement burkolat helyett új aszfaltot, ha szükséges több rétegben. 2023-ban a teljes főpálya 19%-a újult meg (3,6 millió négyzetméteren), idén újabb 20% megújítását tervezzük (várhatóan 4 millió négyzetmétert). Csak az M7-en idén közel 1,5 millió négyzetméteren terítünk le új burkolatot. A tereléseket, mint eddig is időben és előre jelezzük Facebook oldalunkon és honlapunkon, valamint az Útinformon keresztül is tájékoztatjuk az utazókat. Kérjük megértésüket és türelmüket a felújítások alatt, Önökért dolgozunk. Balesetmentes közlekedést kíván az MKIF Zrt.!