A választási kampányok során megszokott, hogy a politikai hirdetések mindenhol jelen vannak, különösen az EP/önkormányzati választás előtti utolsó héten. A Facebook felhasználói ezt különösen észrevehetik. A Telex megvizsgálta a Meta Ad Library platformján a politikai hirdetések statisztikáit, amelyekből kiderült, hogy a magyar politika napi átlagban 6 millió forintot költ hirdetésekre.
Az adatokból kiderül, hogy június elsején, a Békemenet napján, a Fidesz üzeneteinek terjesztésére ennél tízszer nagyobb összeget fordítottak.
Az információk szerint, a top100 hirdető közül a kormány narratíváját támogató oldalak összesen 62 245 857 forintot költöttek hirdetésekre egyetlen nap alatt.
A legnagyobb összeg a Fidesz Facebook-oldalának hirdetéseire ment el, összesen 19,8 millió forintot, amely 184 hirdetés között oszlott meg. Más oldalakkal együtt, ahol a Fidesz szerepelt szponzorként, az összeg 23 millió forintra emelkedett. A Megafon további 13 millió forintnyi hirdetéssel járult hozzá, míg a Mediaworks kormánybarát médiacsoport tagjai további 20 millió forintot költöttek. A maradék néhány millió forintot főként a közszolgálati hirado.hu, az Alapjogokért Központ és névtelen lejárató oldalak hirdetései tették ki.
A Mediaworks jelentősebb lapjai közül az Origo 3 millió, a Magyar Nemzet 4,3 millió, a Mandiner 2,3 millió, a Metropol 2 millió, a Bors 1,6 millió, és a Ripost 3 millió forintot költött hirdetésekre.
Ez is érdekelhet:
Többet költött a Fidesz a Meta oldalain, mint egész Spanyolország