Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Egy nap alatt 62 millió ment el kormányközeli hirdetésekre

10perc.hu
2024. 06. 06.
Egy nap alatt 62 millió ment el kormányközeli hirdetésekre

Mélyen a zsebükbe nyúltak a hirdetők! Egy nap alatt 60 millió forintnál is többet költöttek Fideszes politikai propagandára.

A választási kampányok során megszokott, hogy a politikai hirdetések mindenhol jelen vannak, különösen az EP/önkormányzati választás előtti utolsó héten. A Facebook felhasználói ezt különösen észrevehetik. A Telex megvizsgálta a Meta Ad Library platformján a politikai hirdetések statisztikáit, amelyekből kiderült, hogy a magyar politika napi átlagban 6 millió forintot költ hirdetésekre.

Az adatokból kiderül, hogy június elsején, a Békemenet napján, a Fidesz üzeneteinek terjesztésére ennél tízszer nagyobb összeget fordítottak. 

Az információk szerint, a top100 hirdető közül a kormány narratíváját támogató oldalak összesen 62 245 857 forintot költöttek hirdetésekre egyetlen nap alatt.

A legnagyobb összeg a Fidesz Facebook-oldalának hirdetéseire ment el, összesen 19,8 millió forintot, amely 184 hirdetés között oszlott meg. Más oldalakkal együtt, ahol a Fidesz szerepelt szponzorként, az összeg 23 millió forintra emelkedett. A Megafon további 13 millió forintnyi hirdetéssel járult hozzá, míg a Mediaworks kormánybarát médiacsoport tagjai további 20 millió forintot költöttek. A maradék néhány millió forintot főként a közszolgálati hirado.hu, az Alapjogokért Központ és névtelen lejárató oldalak hirdetései tették ki.

A Mediaworks jelentősebb lapjai közül az Origo 3 millió, a Magyar Nemzet 4,3 millió, a Mandiner 2,3 millió, a Metropol 2 millió, a Bors 1,6 millió, és a Ripost 3 millió forintot költött hirdetésekre. 


Ez is érdekelhet: 

Többet költött a Fidesz a Meta oldalain, mint egész Spanyolország


Főkép forrása:
Fidesz Facebook oldal

További cikkek