386.18 Ft

355.40 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Belföld

Az EU 4 legdrágább YouTube-hirdetéseinek 75%-át a Fidesz és a CÖF futtatta

10perc.hu
2024. 05. 02.
Az EU 4 legdrágább YouTube-hirdetéseinek 75%-át a Fidesz és a CÖF futtatta

A magyar politikai hirdetések költsége áprilisban már majdnem elérte az előző év egész éves összegét.

Az elmúlt hónapban a Fidesz és a Civil Összefogás Fórum (CÖF) politikai hirdetéseinek láthatósága kiemelkedett az európai YouTube platformon. Az áprilisi adatok szerint a két szervezet által indított kampányok vezették az európai politikai reklámokat a Google Ads Transparency Center szerint.

Az átfogó statisztikák rávilágítottak arra, hogy a magyar politikai hirdetések szerepe meghatározó volt az európai térben. Az összes politikai hirdetés közül, ami több mint 13 ezer videót jelentett, a magyar hirdetések voltak a legköltségesebbek.

A legtöbb pénzzel támogatott politikai hirdetések között megtalálhatók voltak a Fidesz és a CÖF által futtatott hirdetések. Ezek többsége negatív kampány jellegű volt, ellenzéki politikusokat vagy az ellenzéket általánosságban lejárató üzeneteket közvetítettek.

Az április legdrágább hirdetése a CÖF által finanszírozott "Kövess minket 2022 Kft." kampánya volt, amelyet Magyar Péterrel kapcsolatban készítettek. Ennek 40–45 ezer euró közötti sávban volt az ára (15–17 millió forint), ezért több mint 10 millió megjelenést kapott a megrendelő. A második helyezett a Fidesz reklámja volt a "Brüsszel alázatos szolgái" témakörben.

A YouTube-on megjelenő hirdetések számára jellemző volt a fideszes dominancia, ami az elérésükön és a költségeiken is megnyilvánult. Az ellenzéki oldalnak jóval alacsonyabb összegekkel kellett gazdálkodnia hasonló hirdetésekre.

A YouTube-hirdetések fideszes dominanciájára jellemző, hogy míg áprilisban a CÖF 114 ezer, a Fidesz pedig 72 ezer eurót költött ilyen reklámokra, az ellenzéki oldalon a legmagasabb összegek 25 ezer (LMP), 8 ezer (Donáth Anna), és 5,6 ezer (Visi Piroska, a Hegyvidék ellenzéki előválasztásának vesztes jelöltje) voltak - írja a Telex.

A magyar politikai hirdetések YouTube-on történő költése négy hónap alatt már majdnem elérte a 2023-as éves összeget, azonban még mindig jelentősen elmarad a 2022-es évtől. A választási kampány utolsó hónapjában például a teljes magyar költés 983 ezer eurót tett ki, ami három és félszerese az áprilisi összegnek.

Ez is érdekelhet! Korábban a 10perc.hu-n megírtuk, hogy mégsem indítja a Fidesz Schadl bizalmasát képviselőjelöltként. 

Főkép forrása:
Orbán Viktor Facebook oldal

További cikkek