A HÖOK pénteken közleményében kiemelte: az AI-t nem tiltani, hanem felhasználni kell a hatékony tanulásra. Megjegyezték: a fiatalok körében rohamosan terjed a mesterséges intelligencián alapuló eszközök használata, ezért egyre fontosabb, hogy a felsőoktatásban betöltött szerepük definiálva legyen.
A legcélravezetőbb megközelítés, ha a mesterséges intelligenciára "eszközként tekintünk", amit be kell építeni az oktatási és tanulási folyamatokba.
Indítványozzák, hogy a szakdolgozatokra vonatkozóan legyenek egyértelműen tisztázva a mesterséges intelligencia segítségével készített részek hivatkozásának szabályai az intézményi tanulmányi és vizsgaszabályzatokban. Javasolják azt is, hogy az intézmények indítsanak kurzust, amelyen megtanítják az adott tudományterület AI-lehetőségeinek használatát.
Ajánlást tettek arra is, hogy a felsőoktatási intézmények törekedjenek azon számonkérési formák előtérbe helyezésére, amelyek készségeket és a tudományterület megértését helyezik előnybe a lexikális tudással szemben. Kitértek arra, hogy az oktatói munka hallgatói véleményezése térjen ki a mesterséges intelligencia oktatásba építésének hatékonyságára; a felsőoktatási intézmények biztosítsanak hozzáférést a képzésben használatos AI-eszközökhöz és szervezzenek továbbképzést az oktatóknak a mesterséges intelligencia oktatásban való felhasználásáról.