Zeng szerint Musk sok mindenhez ért, de az akkumulátorok nem tartoznak ezek közé - tette közzé a HVG. A szakember kijelentette, hogy a Tesla által favorizált 4680-as akkumulátorcella nem jelent valódi megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére, és véleménye szerint a technológia végül kudarcot vall.
A 4680-as akkumulátorcella, amely 46 mm átmérőjű és 80 mm hosszú, jelentős figyelmet kapott az utóbbi időben, mert cellánként akár ötször több energiát képes eltárolni, mint a jelenleg használt technológiák. A Panasonic már elkészítette saját verzióját, és a tömegtermelés küszöbén áll, míg a Tesla szeptemberi bejelentése szerint a technológiát már a Cybertruck modellekbe is beépítette, és eddig 100 millió darabot gyártott belőlük. A The Information szerint Musk csapata az év végéig kapott határidőt, hogy megoldja az akkumulátorral kapcsolatos költség- és gyártási problémákat.
Robin Zeng a Reutersnek adott interjúban fejtette ki, hogy szerinte Musk rossz stratégiát választott. „A technológia meg fog bukni” – mondta, hozzátéve, hogy a 4680-as kutatására szánt összegek szerinte csak pénzpazarlás. Zeng arra is utalt, hogy amikor Musk áprilisban Kínában járt, egy komoly vitájuk során olyan bizonyítékot mutatott neki, amely állítása szerint „elhallgattatta” Musk-ot.
A CATL, amely lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat gyárt, más megközelítést követ. Az LFP akkumulátorok nem nyújtanak olyan nagy hatótávolságot, mint a Tesla járműveiben használt hengeres egységek, viszont univerzálisan kompatibilisek bármilyen elektromos járművel. Zeng ennek ellenére elismerte Musk tehetségét más területeken: „Bár szerinte Musk nem ért az akkumulátorokhoz, a hardverekhez, a szoftverekhez és általában véve a mechanikai dolgokhoz viszont igen.”