Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Vonzó, merész és karakteres

10perc.hu/KBL
2022. 09. 30.
Vonzó, merész és karakteres

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Premiere Edition fogyasztása városban 4 liter alatti, 3,8 liter volt, ami kellemesen megritkítja a benzinkútra járást.

A Toyotákat nem elsősorban a szemrevaló formatervük miatt veszik az emberek, bár az utóbbi években elég jól néznek ki. Az új Yaris nem olvasztja meg egyből a női szíveket, de a jobban felszerelt kivitelek azért pofásak.

Sokkal vonzóbb, merészebb dizájnú, mint az elődje, amit azért nem volt nehéz elérni. Vitathatatlanul karakteres az orra a morcosra rajzolt lámpák és az egyedi lökhárító jóvoltából. Sportos hatást adnak a kocsinak a szélesre vett kerékjárati ívek.

A korallpiros fényezés a fekete tetővel a Premiere Edition csúcsváltozat sajátja, s roppant jól mutat vele az új Yaris. Hátulról már nem olyan pofás, a hátsó lámpákat összekötő műanyag elem egyfajta mini spoilerként funkcionál.

Belül is vegyes a kép. A műszerfal és a design jó, az anyagválasztásra azonban jobban is sikerülhetett volna. Sok helyen kopogós, kemény műanyagokat találunk, legalább a frekventáltabb felületek kaphattak volna puhább bevonatot.


A műszerfal és a design jó      Fotó: 10perc.hu


A multifunkciós kormány mögött három digitális műszeregység van, melyek közül a szélsőket sportosan csőbe tették. Vitathatatlanul jól néz ki és ötletes, feldobja a belsőt. A középkonzol tetején található 10 colos központi kijelző grafikája elegánsan mondva: patinás, igazából meg kissé idejétmúlt. Gyári navigáció nincs, de Apple CarPlay/Android Auto legalább van, ami nagy dolog, mert például a most futó Corollák első modelljeiben még nem volt.

A modell hossza 0,5 centiméterrel rövidebb az elődjénél, viszont a tengelytávolság 5 centiméterrel nőtt, s ez pedig jó hatással van az utastér méretére. Kisautós mércével mérve átlagos a Yaris hátsó helykínálata. A kis Toyota hivatalosan ötszemélyes, de normálisan inkább csak négyen férnek el benne. A csomagtartó a 286 literes, ami szintén átlagos ebben a kategóriában.

Az új, 1,5 literes Hybrid Dynamic Force fantázianevű motor hosszú löketű, 14,0:1 sűrítési viszonyú, amelynek 40 százalékos termikus hatásfoka kiemelkedően jó. Az Atkinson-ciklusú benzinmotor hibrid rendszerében két villanymotor/generátor kapott helyet, míg az egyik az első kerekekkel áll kapcsolatban, addig a másik a motor indításáért felel, illetve az akkumulátor töltésére használt elektromos áramot állítja elő.

A fogyasztás városban 4 liter alatti, 3,8 liter volt, ami kellemesen megritkítja a benzinkútra járást. Az üzemanyagtartály csupán 36 literes, de még így is előfordulhat, hogy 1000 kilométert elkocsikázhatunk egy tankkal.


Vitathatatlanul karakteres az orra a morcosra rajzolt lámpák és az egyedi lökhárító jóvoltából      Fotó: 10perc.hu


A negyedik generációs hibrid hajtáslánc húsz százalékkal takarékosabb, miközben a motorteljesítmény 16 százalékkal nőtt. Ennek köszönhetően jobb lett a gázreakció és a gyorsulás is, amely így 9,7 másodperc 100 km/órára.

Hibridautót nem száguldásra vesz az ember. Az új Toyota Yarishoz is inkább a nyugodt, takarékos vezetés passzol. Rengeteg vezetéstámogató rendszer van az új Yarisba, mint a sávban tartó asszisztens, adaptív tempomat, ütközésveszély-felismerés, amely autók mellett gyalogosokat és bringásokat is érzékel, hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer és beforduláskor szükség esetén fékező, az autó és a gyalogosok épségére figyelő berendezés is került bele.

Ebben a kategóriában elsőként a Yarisban érhető el első középső légzsák, amely baleset esetén megakadályozza az elöl ülők fejének összekoppanását. Ezek mind jó dolgok, de egyik sem világújdonság. Az új hajtásláncban a villanymotor többször száll be a benzinmotor mellé, és nagyobb tempóig bírja tisztán elektromosan mozgatni az autót.


Sokkal vonzóbb, merészebb dizájnú, mint az elődje     Fotó: 10perc.hu


Műszaki adatok

Motor: 1490 cm3

Teljesítmény: 90 LE, 120 Nm

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,7 s

Vegyes fogyasztás: 4,6 l/100 km

Alapár: 4 990 000 Ft

Tesztautó ára: 7 685 000 Ft


Külső: 4

Belső: 3

Ár/érték: 4


Előny/hátrány

+ Jó fogyasztás, takarékos motor, fejlett hibrid rendszer, szerethető, sportos design

- Utastér anyagminősége, szűk hátsó ajtó, kemény és hangos futómű, idejemúlt kijelzőgrafika

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek