Olyan kategóriába érkezett, amely világszerte menő és trendi. A zöldszervezetek ugyan gyűlölik, de tény, hogy a szabadidőautók a legszebb éveiket élik. A Toyota a kisautószegmensben egyedülálló vadonatúj kompakt városi crossovere, a sikermodell Aygo örökségét egyszerre tovább vivő és új szintre emelő Aygo X. A felfújt kis Aygo már Magyarországon is megrendelhető, méghozzá elég jó áron, 4,59 millió forintról indul, s az első példányok áprilisban érkezenek meg a hazai márkakereskedésekbe.
Az Aygo X-re jellemző, színekkel megfűszerezett, és fűszerekkel színezett koncepció, valamint érdekes formai megoldások helyezik új dimenzióba az autó karakterét, amely egyszerre kicsi és mégis tágas, miközben az miniautóra jellemző kiváló mozgékonyságot biztosít. A sofőrnek jobb kilátás társul az emelt hasmagasságú, crossover felépítésnek köszönhetően.
Az vidámsággal, érzelmekkel teli high-tech Aygo X-ben a kategóriában elsőként mutatkozik be lehúzható vászontető. A franciaországi Nizzában található Toyota European Design and Development központban tervezett tanulmányautóval az volt a Toyota tervezőinek célja, hogy a kompakt kocsira vágyó európai vásárlók számára egy merészséggel megfűszerezett modellt alkossanak meg. A képek alapján ez sikerült.
Az Aygo X nem is annyira kicsi kocsi, 3,7 méteres hosszával 235 milliméterrel nyúlik tovább, mint az elődje, a kifutó Aygo, habár a tengelytáv csupán 9 centiméterrel nőtt. Az első túlnyúlás 72 milliméterrel rövidebb, mint a Yarisnál, ellenben a maximális kerékméret 18 colra nőtt.
A fordulóköre a maga 4,7 méteres sugarával az egyik legszűkebb a kategóriában. A szélessége 125 milliméterrel nőtt az Aygohoz képest, így tehát 1740 milliméter. Ennek eredményeképp az első ülések 2 centivel távolabb kerültek egymástól, így 45 milliméterrel növelve a vállak számára rendelkezésre álló helyet. A csomagtér 231 literes lett, ami több mint 60 literes növekedés az elődhöz képest.
A kormányzást az európai városi és elővárosi közlekedésre hangolták, míg az új S-CVT váltómű kategóriaelső reakciókat kínál indulásnál, intuitívan kezeli a fokozatokat és zökkenőmentes működést biztosít, miközben képes megtartani a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás erős egyensúlyát – állítják a toyotások.
Sajnos csak egyféle motorral kapható, az 1,0 literes benzines erőforrás csupán 72 lóerős, hibrid nincs, de legalább lehet választani automataváltóval, s 4,7 literes átlagfogyasztást ígérnek a japánok.