Érdekes felmérést tett közzé a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), amelyben leírták, hogy majdnem százezer új autót értékesítettek 2021-ben eddig Magyarországon. Az első kilenc hónapban eladott 95 541 új személygépkocsi 5 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.
Ugyanakkor az is tény, hogy ezeknek az autóknak mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó leállítás, bérletből visszavétel céljából, vagy más üzleti okból.
Érdekesség, hogy az értékesített benzines autók túlsúlyban vannak a dízelek kárára, míg a full és konnektoros hibrid autók volumene a piac teljes méretéhez képest még mindig alacsony, a növekedési ütem jelentősen elmarad a várakozásoktól, annak ellenére, hogy sorra jelennek meg az ilyen modellek.
A használt autó behozatal továbbra is jelentős: az első háromnegyed évben 97 973 jármű érkezett az országba, ami még mindig meghaladja az új személyautók forgalomba helyezését. A haszonjármű területen 2021 eddig jelentős növekedést hozott: az idén január-szeptemberben 17 410 új kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, 14 százalékkal többet, mint tavaly. Az idén az első kilenc hónapban 3366 új nagyhaszonjármű került forgalomba, 51 százalékkal több, mint 2020-ban.