Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Nem nekünk készült, de mi is kapunk belőle

10perc.hu/Kiss B. László
2021. 03. 09.
Nem nekünk készült, de mi is kapunk belőle

Piacra dobták az új Land Rover Defendert bivalyerős, 525 lóerős, V8-as motorral, amely a valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Defender.

Haladva tovább a Lenini úton, nekünk az EU a hibrid, de legfőképpen az elektromos autózást jelölte ki. Anglia azonban már nem tagja a közösségnek, így ők álmodhatnak nagyot, már ami a lóerőket és a hengerűrtartalmakat illeti. És álmodnak is, az új Land Rover Defender 5.0 V8 szöges ellentéte annak, amerre az Unió halad.



A racionalitás csíráját is nélkülözi ez autó, de pont ezért ígérkezik rendkívül élvezetesnek. Az 5,0 literes, kompresszoros V8-as benzinmotor iszik, mint az állat, megzavarja a nyugalmunkat, s a környezetünknek sem barátja, vagyis kell! A motor 525 lóerős, 625 Nm a nyomatéka, álló helyzetből 5,2 másodperces alatt gyorsul 100 km/órára, 240 km/óra a végsebesség – és mindehhez gyári norma szerint 14,5 literes átlagfogyasztás társul, ami a valóságban inkább közel van a 20 literhez.



A csúcsmodellhez csúcsfelszerelés jár: az utastérben speciális, betétes bőrülések, Alcantara kormánykerék és krómozott váltófülek vannak, az eddigi 10 colos képernyő helyett mostantól 11,4 colos is kérhető, a légzsák fedele bőrözött, és az utas előtt húzódó kapaszkodót is feketére festették. Kívülről a selyemfényű védőfólia-borítás, a kék féknyergekről, a kétszer két kipufogóról, s az egyedi, 22 colos felnikről ismerhetjük fel a legdrágább Defender sorozatot.



A Land Rover Defender valódi terepjárója, nem városi divatcikk, a világ egyik legkomolyabb 4x4-es autója, amelynek első generációjából 1948 és 2016 között több mint 2 millió darab kelt el. Két éve, 2019 őszén jött a teljesen új modell, mely elődjéhez hasonlóan megdöbbentő dolgokat tud művelni terepen.



Hogy mennyire komoly autó, azt jól mutatja az induló ára, amely 20,266 millió forint, s ez csak a lemezfelnis alapkivitel. A valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Defender 90 alapára 98 505 font (41 millió forint), az ugyanezzel a V8-as motorral szerelt Defender 110 (vagyis az ötajtós) ára pedig minimum 101 150 font (42 millió forint). Vagyis nem kell félniük az EU zöldpárti politikusainak, ilyen áron az Egyesült Királyságban sem lesz tömegcikk. A Land Rover Defender V8 nem nekünk készült, hanem inkább Amerikának vagy az oroszoknak, de azért már nálunk is árulják.

Főkép forrása:
Land Rover

Hirdetés

További cikkek