393.90 Ft

370.49 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

HiperSUV: olasz nagyágyú közútra, versenypályára és off-roadra

10perc.hu
2023. 03. 15.
HiperSUV: olasz nagyágyú közútra, versenypályára és off-roadra

Az alkotók célja a hedonista elektromos autózás jövőjének megvalósítása volt egyetlen járműben, ami minden területen megállja a helyét.

Nem ez az első alkalom, hogy világhírű tervezők, autóépítők, vagy akár versenycsapatok gépei jelennek meg hazánk legnagyobb éves autómustráján, az Automobil és Tuning Show-n. A március 17-19. között rendezendő 2023-as felvonásra egy igazán különleges koncepció is érkezik.

A több mint 1.000 egyedi járművet felvonultató show felhozatalának egyik ékköve vitathatatlanul egy különleges koncepció, a Kangaroo Hyper SUV lesz. A minden elemében egyedi jármű a világhírű olasz tervező, Giorgetto Giugiaro, valamint fia, Fabrizio Giugiaro zsenialitásának gyümölcse.


A minden elemében egyedi jármű a világhírű olasz tervező, Giorgetto Giugiaro munkája     Fotó: Kangaroo


Az alkotók célja a hedonista elektromos autózás jövőjének megvalósítása volt egyetlen járműben, ami minden területen megállja a helyét, legyen szó aszfaltról, homokról, hóról, vagy akár versenypályáról. Tökéletesen kiszolgálja az egyre igényesebb ügyfelek kívánságait, miközben teljesen kihasználja a ma ismert technológiák teljes skáláját.

Az utópisztikus tanulmány teljesen egyedi alvázra épült, az erőt pedig két, egyenként 200 kW-os, összesen 680 Nm nyomatékot produkáló elektromotor biztosítja, természetesen mind a négy kereket hajtva. A 90 KWh-s akkumulátorpakknak köszönhetőn, egy töltéssel akár több mint 450 km-t is megtesz az autó és nem marad szégyenben akkor sem, ha gyorsulnia kell: a 100 km/órás sprintet mindössze 3.3 másodperc alatt teljesíti!


Az utópisztikus tanulmány teljesen egyedi alvázra épült    Fotó: Kangaroo


A futómű sem hétköznapi: mivel úgy tervezték, hogy bármilyen úton jól teljesítsen, az autó magassága rendkívül széles skálán, 1290 és 1410 mm között állítható. Verseny üzemmódban 14 cm a hasmagasság, közúton 19 cm, off-road beállítás mellett pedig 26 cm (!), ha pedig ez nem lenne elég, akkor a kerékdőlés is gombnyomásra változtatható, hogy mindig a legtökéletesebb vezetési élményt nyújtsa.

A lehengerlő formatervet felfelé és oldalra nyíló sirályszárnyas ajtók, karbon szélesítések, valamint jókora hátsó traktus teszi még sportautósabbá. A sárvédőket úgy alakították ki, hogy a 23”-os felnik tökéletesen elférjenek alattuk, továbbá egy karbon betét is végighúzódik az autó oldalán.


A műszerek mindegyike 100%-ban digitális, a sofőr összesen három különböző kijelzőn tarthatja a kapcsolatot a járművel    Fotó: Kangaroo


A hátsó rész, az elülsőhöz hasonlóan, süllyesztett lámpákat kapott, az ékszerként csillogó LED kristályok pedig egyszerre funkcionálnak irányjelzőként és tolatólámpaként. Az autó - SUV létére - mindössze kétszemélyes, az ülések mögött - ott, ahová első ránézésre minimum egy V10-es aggregátot képzelne az ember - egy ízlésesen rögzített pótkereket, valamint egy poroltó készüléket találunk.

A koncepcióhoz képest döbbenetesen szépen kidolgozott, futurisztikus utastér a taktikai ruházatot idéző szél- és vízálló bevonatok, valamint a hagyományos karbon-bőr borítások kombinációja. A műszerek mindegyike 100%-ban digitális, a sofőr összesen három különböző kijelzőn tarthatja a kapcsolatot a járművel.

Főkép forrása:
Kangaroo

További cikkek