393.35 Ft

368.10 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Autó

Elegáns, mint a Champs-Élysées

10perc.hu/Kiss B. László
2023. 05. 04.
Elegáns, mint a Champs-Élysées

Nem is vitás, aki eleganciára és kivételes egyediségre vágyik, annak jó megoldás lehet a prémiummárkák között a DS, amelyről itthon alig néhányan tudják, hogy francia márka, és a PSA-csoport terméke. Az új limuzinjuk, a DS 9 tölthető hibridként is kapható.

Szép, szép meg elegáns is, de nem tudják hova tenni az emberek a DS-t. Leginkább egy új feltörekvő kínai márkának gondolják, pedig a Citroën DS-ről nagyon sokan hallottak és imádják a mai napig. Nos, ez a márka abból a modellből született. Bár mifelénk tarolnak a szabadidő-autók, azért máshol, komolyabb nyugat-európai piacokon nem ennyire egysíkú a vásárlók érdeklődése. A DS legújabb típusa, a 9-es modell négyajtós limuzin. Méterben és stílusban is nagyon hasonlít az Audi A6-ra. Csak ez nem jön szembe olyan sűrűn. A Citroën többször is alkotott már nagyon egyedi, különleges autókat ebben a méretosztályban, elég a névadóra, a DS-re gondolni, vagy éppen a CX-re, az XM-re, netán a C6-ra.


Méterben és stílusban is nagyon hasonlít az Audi A6-ra     Fotó: 10perc.hu


A DS 9 nem annyira izgalmas és attraktív formailag, mint a nagy elődök, de azért ez sem rossz. Van rajta pár abszolút rendhagyó megoldás, mint például a C oszlop tetejére tett helyzetjelző (ami a klasszikus Citroën DS-re utal), a hűtőmaszk 3D-s mintázata, vagy éppen a hátsó lámpa míves díszítése. Ugyanakkor mind közül a leglátványosabb az ajtó síkjába süllyesztett kilincsek, amelyek, ha kulccsal a zsebében közelít a sofőr, udvariasan maguktól előbújnak. A DS 9-en sok a króm, de nem bántóan sok. Az egyik érdekes, bár kicsit fura a motorháztető közepén végigfut csík, ami az E-Tense emblémában végződik – ezt a megoldást a luxuskarórák szíja ihlette. Igazából ez a fortély nem igazán ad hozzá a formához, sőt.


Minden igényt kielégítő az autó műszerfala és belseje     Fotó: 10perc.hu


A Citroën márka sajátja már évtizedek ót az avantgárd dizájn, ami látványosan tetten érhető a DS-eken is, így ennek az autónak az utastérben, a műszerfalán, a finom apróságon. A rengetegféle geometriai forma szemet gyönyörködtető, percekig lehet csodálni az érdekes és egyedi megoldásokat. A DS 4,93 m hosszú limuzinjában, ahova csak lehetett, bőrt tettek (ugyan ezért plusz 2 millió forintot kell fizetni), a fotelek masszírozni is tudnak, ráadásul hátul is, ami azért nem magától értetődő, még ezen a szinten sem. A hátsó sorban amúgy a lehajtható kartámasz rejti a masszázsfunkció gombjait. És persze helyben sincs hiány, olyannyira, hogy jobb benne hátul ülni, mint elöl.


A DS 9 kívülről azonban visszafogottabb, kevésbé karakteres, de azért szép      Fotó: 10perc.hu


A DS 9 kétféle felszereltségi szinttel, 225 és 360 LE-s E-TENSE plug-in hibrid motorokkal kapható. Az 1598 köbcentis, négyhengeres, 180 lóerős turbós benzinmotorra épül a nagy szedán hajtáslánca, s ehhez párosítják a villanymotort. A gyártó állítása szerint a konnektoros hibrid hajtáslánc 40-50 kilométer tisztán eletromos utazást ígér, de a valóságban ez jóval kevesebb, pláne télen, hideg időben körülbelül ennek csak a fele. A mindennapi munkába járáshoz kevés lehet, de ezt nem is arra tervezték. Az adaptív futóművel olyan érzés az utazás, mintha varázsszőnyeggel suhannánk.

Látszik, mindent beleadtak a tervezők, hogy lenyűgözzék a vevőjelölteket. Ez a kocsi valóban a prémium szegmenshez tartozik. A belső épp oly elegáns, mint a Champs-Élysées. A DS 9 kívülről azonban visszafogottabb, kevésbé karakteres, de azért szép.

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek