A Hervis sportáruházlánc eladja magyarországi és romániai leányvállalatait, és ezzel lényegében kivonul mindkét piacról – közölte kedden a Hervis Sport- und Modegesellschaft. A vásárló a brit Frasers Group, amely a régióban jelentős terjeszkedésbe kezd. A vételárat a felek nem hozták nyilvánosságra, és az üzlet mindkét országban versenyhivatali jóváhagyást igényel.
29 magyar és 49 román üzlet kerül új tulajdonoshoz
Az értékesítéssel összesen 29 magyarországi és 49 romániai Hervis-áruház kerül a Frasers Grouphoz, a dolgozókkal együtt. A brit vállalat a tranzakcióval tovább növeli jelenlétét Közép- és Kelet-Európában, miközben a Hervis fő fókusza változik.
A cég ügyvezetője, Ulrich Hanfeld így indokolta a döntést:
„Úton vagyunk afelé, hogy egy modern, sportra összpontosító szaküzletté váljunk egy egyértelmű választékstratégiával. A divatorientált piacok Magyarországon és Romániában eltávolodtak a mi alaptevékenységünktől.”
A Hervis a jövőben szűkítené profilját, és a kifejezetten sportcélú termékekre koncentrálna, míg Magyarországon és Romániában a sportszerpiac egyre erősebben divatközpontú, ahol a sportruházat és az életmódmárkák felé tolódott el a kereslet.