2025. 12. 13.

384.43 Ft

327.70 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Egy negyedév alatt 11 milliárd ment el Rogán Antal plakátkampányaira

Egy negyedév alatt 11 milliárd ment el Rogán Antal plakátkampányaira
10perc.hu
2025. 10. 28.
Fotó: Orbán Viktor (facebook)

Rogán Antal minisztériuma három hónap alatt több mint 11 milliárd forintot költött kommunikációra.

Egyetlen negyedév alatt közel 20 milliárd forintnyi kommunikációs szerződést kötöttek különböző állami szervezetek a kormányhoz közel álló kommunikációs csoporttal – derül ki a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) legfrissebb adataiból. A hivatal szerint július és szeptember között összesen 39 megbízást adtak le a piacot gyakorlatilag monopolizáló, Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó cégeknek, összesen 19,45 milliárd forint értékben - közölte a Telex/G7.

A legnagyobb megrendelő ezúttal is Rogán Antal minisztériuma, a Miniszterelnöki Kabinetiroda volt, amely több mint 11 milliárd forintot költött plakátokra, hirdetésekre és kampányokra. Ez az összeg ugyanakkor már szinte „átlagosnak” számít: a belpolitikai verseny erősödése óta a minisztérium negyedévente rendre 10 milliárd forint feletti kommunikációs költéseket bonyolít.

A kormányzati kommunikáción túl más állami szervezetek is jelentős összegeket fordítottak reklámra:

  • az MVM 1,3 milliárdot,

  • a MÁV 948 milliót,

  • a Szuverenitásvédelmi Hivatal 865 milliót,

  • a Magyar Posta pedig 662 millió forintot költött hasonló célokra.

A pénzek szinte kivétel nélkül Balásy Gyula vállalkozói köréhez kerülnek, akik az állami kommunikációs feladatokat 2018 óta monopolhelyzetben látják el. Az NKOH azóta csak ezekkel a cégekkel szerződik, és az utóbbi években a rendezvényszervezési megbízások is náluk landolnak.

A Balásy-féle cégcsoport nyolc év alatt mintegy 50 milliárd forint extraprofitot termelt az állami megbízásokból, ami a piaci átlagnál jóval magasabb nyereségrátát jelez.

Az NKOH mostanra újabb, több százmilliárd forintos keretszerződést írt alá ugyanezekkel a cégekkel, így a következő években is ez a kör kapja majd a kormányzati kommunikációs megbízásokat.
A politikai helyzetet figyelembe véve kevéssé valószínű, hogy a választásokhoz közeledve csökkennének ezek a költések — sokkal inkább az várható, hogy tovább fokozzák a kampánytevékenységet, ami újabb milliárdos bevételeket jelenthet a kormányhoz közel álló üzleti szereplőknek.

Címkék:

További cikkek

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek