2025. 12. 06.

381.78 Ft

327.85 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Talicskával viszi ki a pénzt az országból a Temu, egyre nehezebb a hazai webshopok helyzete

Talicskával viszi ki a pénzt az országból a Temu, egyre nehezebb a hazai webshopok helyzete
10perc.hu
2025. 09. 22.
Fotó: Northfoto

2025-ben először többet költöttek magyarok külföldi webáruházakban, mint hazai online boltokban – a Temu vezeti a mezőnyt.

Hirdetés

Fordulópontot hozott 2025 második negyedéve a magyar e-kereskedelemben: a magyar bankkártyatulajdonosok először költöttek többet külföldi webáruházakban, mint hazai online boltokban – hívta fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

A külföldi kereskedők átvették a vezetést

Az idei II. negyedévben több mint 49 millió külföldi online vásárlás történt, ami éves összevetésben 29,2 százalékos bővülés. Ezek összértéke elérte az 1 111 milliárd forintot, ezzel közel 100 milliárddal meghaladva a hazai online boltokban bankkártyával fizetett 1 016 milliárd forintot.

Ez azt jelenti, hogy 100 online bankkártyás forintból már 52 forint a külföldi kereskedők kasszájába kerül, szemben a 2023 végi 60 százalékot meghaladó hazai aránnyal.

Temu-hatás és statisztikai torzítások

A növekedés egyik fő motorja a Temu rohamos térnyerése, amely a magyar online kereskedelem jelentős részét uralja. Gergely Péter ugyanakkor arra figyelmeztetett, hogy a statisztikát torzíthatja, hogy a bankok a Revolut-feltöltéseket is internetes vásárlásként könyvelik el, és több Magyarországon működő, de külföldi tulajdonú kereskedő forgalma is külföldi költésként jelenik meg.

Fontos újdonság, hogy a Temu már utánvételes fizetést is kínál, így a futárnál bankkártyával kiegyenlített összegek magyar POS-vásárlásként jelennek meg, noha végül külföldi céghez kerülnek.

Lassuló növekedés a hazai webshopoknál

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a hazai online boltokban április és június között 54,2 millió bankkártyás tranzakció történt, ami 4,7 százalékos növekedést jelent, szinte megegyezve a teljes bankkártyás vásárlások 4,5 százalékos bővülésével.

Az online vásárlások értéke azonban 15 százalékkal nőtt, így az átlagos kosárérték 16 923 forintról 18 745 forintra emelkedett. A külföldi vásárlások esetében még látványosabb a növekedés: 22 639 forint az átlagos költés, közel harmadával több, mint egy évvel korábban.

Gergely Péter szerint mindez arra utal, hogy a hazai online kereskedelem növekedése elérte a kiskereskedelem bővülési ütemét, és ha nem történik változás, a külföldi szereplők további térnyerése komoly kihívást jelenthet a hazai szolgáltatóknak.

További cikkek