Beveszi a világhírű Oxford Streetet a Shein
A Shein szeptember végén új pop-up üzletet nyit Londonban, méghozzá a világ egyik legismertebb bevásárlóutcáján, az Oxford Streeten. A rövid időre megnyíló boltban az őszi-téli kollekciók mellett több népszerű ruházati márka újdonságait is bemutatják.
A pop-up üzletek jellemzője, hogy csak pár napig vagy hétig üzemelnek, gyakran meglévő boltok infrastruktúrájára épülve. A Shein célja ezúttal is a közvetlen vásárlói élmény és a márka láthatóságának erősítése a nyugat-európai piacon.
Marketingkampány és fizikai jelenlét
A nyitás időzítése nem véletlen: a vállalat nemrég indította el „That New Fit Energy” kampányát, amellyel a piactéren legkeresettebb márkákat támogatja. A londoni pop-up a Shein második hasonló üzlete a brit fővárosban, és jól jelzi, hogy az online óriás egyre inkább keresi a fizikai jelenlét lehetőségeit a nagy piacokon – hasonlóan más kínai e-kereskedelmi szereplőkhöz, mint például a Temu.
IPO előtt: visszaköltözés Kínába
A londoni bejelentés hátterében egy másik nagy lépés is áll: a Shein közölte, hogy székhelyét Szingapúrból visszahelyezné Kínába. Ez szükséges ahhoz, hogy a vállalat megkapja a hatósági engedélyt a régóta tervezett hongkongi IPO-hoz, azaz a részvénykibocsátáshoz.
A kettős stratégia – a helyi pop-up üzletek és a tőzsdei előkészületek – jól mutatja, hogy a Shein egyszerre épít a közvetlen vásárlói kapcsolatokra és a globális pénzügyi piacokra.