A CNBC beszámolója szerint a BYD nettó nyeresége az idei második negyedévben 6,36 milliárd jüanra (891 millió dollárra) csökkent, ami 30%-os visszaesés az előző év azonos időszakához képest az LSEG adatai alapján.
A bevétel ugyanakkor 14%-kal, 201 milliárd jüanra nőtt, főként a külföldi értékesítés bővülésének köszönhetően. Ez azonban nem tudta ellensúlyozni a Kínában zajló agresszív árháború hatásait, amelyek a vállalat jövedelmezőségét jelentősen rontották.
Árháború és piaci feszültségek
A BYD féléves jelentése szerint „a fokozott árverseny és a túlzott marketingtevékenység gyakori előfordulása”ideiglenesen kedvezőtlen hatást gyakorolt az iparágra.
Az árnyomás érzékelhető: a Nomura elemzése szerint a kínai kiskereskedelmi autóárak két év alatt közel 19%-kal csökkentek. A hatóságok májusban figyelmeztették az autógyártókat, hogy szankciókra számíthatnak, ha az árháborút tovább gerjesztik.
Európában erősödik a BYD
A heves belföldi verseny miatt a kínai gyártók egyre inkább külföldi piacok felé fordulnak. A BYD ebben élen jár: az elmúlt két évben több európai országban nyitott bemutatótermeket, autóit pedig versenyképes áron vezette be.
Az Európai Autógyártók Szövetsége szerint júliusban a BYD több mint 13 ezer új autót értékesített a kontinensen, ami 225%-os éves növekedést jelentett.