Augusztus 23-ig több mint 2 milliárd forintot költöttek politikai, választási és társadalmi témájú hirdetésekre a Meta felületein Magyarországon. Az összeg döntő részét, 84 százalékát a kormányzati szereplők állták – derült ki a Political Capital elemzéséből.
Fidesz fölényben a politikai hirdetésekben
A Fidesz és politikusai eddig 537 millió forintot fordítottak Meta-hirdetésekre, ami az összes pártköltés 73 százalékát teszi ki. Ez azt jelenti, hogy a kormánypárt közel háromszor annyit költött reklámokra, mint az összes ellenzéki párt együtt.
Az ellenzéki rangsorban változás történt: a DK 47 millió forintos költéssel a második helyre került, megelőzve a TISZA Pártot, amely 45 milliót költött.
Kormányzati proxik és médiumok is milliárdokkal
A kormányzati irányítású proxyszervezetek eddig 543 millió forintot, a kormányközeli médiumok 499 milliót, a kormányzati szervek pedig 157 milliót fordítottak hirdetésekre.
Az ellenzéki pártok, független médiumok és civil szervezetek együttesen mindössze a költések 16 százalékán osztoznak.