Az Ellenállás Mozgalom Kft. (NEM - Nemzeti Ellenállás Mozgalom) nyáron több százmillió forintot költött politikai hirdetésekre a Facebookon és a YouTube-on, túlszárnyalva minden magyarországi és számos uniós szereplőt. A kampány szinte teljes egészében Magyar Péter lejáratására irányult - számolt be róla a Lakmusz.
A NEM tavaly év végén alakult, és azóta az egyik legaktívabb politikai hirdetővé vált. A Meta és a Google adatbázisai szerint a három nyári hónap alatt közel 175 millió forintot fordítottak hirdetésekre a Facebookon, míg a Google felületein további 115 milliót YouTube-videók előtti reklámokra. Összesen így több mint 290 millió forintot költöttek, ezzel az EU legnagyobb politikai hirdetőjévé válva.
A kampányban a NEM videói és képei Magyar Pétert célozták, egyes tartalmak AI-technológiával készültek. A cél a politikus lejáratása volt, de megjelentek más ellenzéki szereplők, például Karácsony Gergely és Dobrev Klára is. A cég különösen YouTube-on költött aktívan, így a magyar és az európai hirdetői ranglistán is az élre került.
Az Ellenállás Mozgalom Kft. átláthatatlan forrásokból működik, a tavalyi pénzügyi beszámolójuk szerint mindössze 20 millió forintos bevételt mutattak, ám azóta nem ismert, honnan származnak a kampányra fordított százmilliók.
A politikai reklámkiadásokban a NEM jóval megelőzte a Fideszt és más kormányközeli szereplőket, beleértve a Mediaworks és a Megafonhoz köthető cégeket is. A Facebook hirdetéstárából kiderül, hogy a három hónap alatt a NEM háromszor annyit költött, mint az Aktuális, a korábbi vezető politikai hirdető.
A cég hirdetései között szerepeltek például AI-generált videók, amelyek Magyar Pétert különféle humoros vagy lejárató szituációkban ábrázolták. Egyes videók pedig szinte változtatás nélkül jelentek meg a kormányközeli M1 Híradóban is.