Több OTP-ügyfél jelezte csütörtökön, hogy bizonyos korábbi vásárlások összegét kétszer vonta le a bank – erősítette meg a pénzintézet egy, a mobilapplikációban megjelent figyelmeztetésben. A hibát egy külső szolgáltató okozta, a bank szerint már dolgoznak a probléma elhárításán.
Hibás duplikált terhelések jelentek meg a számlákon
A felhasználók az OTP Bank telefonos alkalmazásában az alábbi tájékoztatást kapták:
„Külső szolgáltató hibája miatt előfordulhat, hogy egyes korábbi vásárlások összegét duplán terhelte a rendszer néhány ügyfél számláján. A külső partner bevonásával mindent megteszünk azért, hogy újra a helyes egyenleg jelenjen meg ügyfeleink számláján. Az okozott kellemetlenségért érintett ügyfeleinktől elnézést kérünk.”
A pénzintézet nem közölte, hány ügyfél érintett, és azt sem tudni egyelőre, mikorra várható a korrekció.
Nem példa nélküli eset a hazai bankszektorban
Bár a hiba az OTP rendszereiben jelent meg, a bank szerint egy külső szolgáltató problémája okozta a technikai zavart. Ez a helyzet emlékeztet arra, amikor egy hónappal ezelőtt az MBH Banknál is hasonló probléma történt: akkor több napon keresztül duplán terhelődtek a bankkártyás tranzakciók, amit csak fokozatosan sikerült helyreállítani.
A mostani eset ismét ráirányítja a figyelmet arra, hogy a pénzügyi szolgáltatók rendszerei egyre összetettebb, gyakran külső partnereket is érintő infrastruktúrákra épülnek, így a hibák hatása gyorsan és széles körben jelentkezhet.
Mit tehetnek az érintett ügyfelek?
Bár az OTP közölte, hogy már dolgoznak a hiba elhárításán, az érintett ügyfeleknek érdemes:
-
ellenőrizniük számlatörténetüket, különösen az elmúlt napok tranzakcióit;
-
jelezniük a hibát az OTP ügyfélszolgálatán, ha eltérést tapasztalnak;
-
figyelemmel követni az applikációs és online banki értesítéseket a fejleményekről.