2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Technikai hiba az OTP-nél: duplán vonták le a vásárlásokat egyes ügyfelektől

Technikai hiba az OTP-nél: duplán vonták le a vásárlásokat egyes ügyfelektől
10perc.hu
2025. 08. 07.
Fotó: Illusztráció

Technikai hiba miatt duplán terhelték az OTP egyes ügyfeleinek számláját. A bank elnézést kért, dolgoznak a hiba elhárításán.

Hirdetés

Több OTP-ügyfél jelezte csütörtökön, hogy bizonyos korábbi vásárlások összegét kétszer vonta le a bank – erősítette meg a pénzintézet egy, a mobilapplikációban megjelent figyelmeztetésben. A hibát egy külső szolgáltató okozta, a bank szerint már dolgoznak a probléma elhárításán.

Hibás duplikált terhelések jelentek meg a számlákon

A felhasználók az OTP Bank telefonos alkalmazásában az alábbi tájékoztatást kapták:

„Külső szolgáltató hibája miatt előfordulhat, hogy egyes korábbi vásárlások összegét duplán terhelte a rendszer néhány ügyfél számláján. A külső partner bevonásával mindent megteszünk azért, hogy újra a helyes egyenleg jelenjen meg ügyfeleink számláján. Az okozott kellemetlenségért érintett ügyfeleinktől elnézést kérünk.”

A pénzintézet nem közölte, hány ügyfél érintett, és azt sem tudni egyelőre, mikorra várható a korrekció.

Nem példa nélküli eset a hazai bankszektorban

Bár a hiba az OTP rendszereiben jelent meg, a bank szerint egy külső szolgáltató problémája okozta a technikai zavart. Ez a helyzet emlékeztet arra, amikor egy hónappal ezelőtt az MBH Banknál is hasonló probléma történt: akkor több napon keresztül duplán terhelődtek a bankkártyás tranzakciók, amit csak fokozatosan sikerült helyreállítani.

A mostani eset ismét ráirányítja a figyelmet arra, hogy a pénzügyi szolgáltatók rendszerei egyre összetettebb, gyakran külső partnereket is érintő infrastruktúrákra épülnek, így a hibák hatása gyorsan és széles körben jelentkezhet.

Mit tehetnek az érintett ügyfelek?

Bár az OTP közölte, hogy már dolgoznak a hiba elhárításán, az érintett ügyfeleknek érdemes:

  • ellenőrizniük számlatörténetüket, különösen az elmúlt napok tranzakcióit;

  • jelezniük a hibát az OTP ügyfélszolgálatán, ha eltérést tapasztalnak;

  • figyelemmel követni az applikációs és online banki értesítéseket a fejleményekről.

Forrás:

Címkék:

További cikkek

Hirdetés

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek