2025. 12. 07.

381.78 Ft

327.85 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Milliók influenszereknek: az MVM közpénzből finanszírozott kampányairól derültek ki részletek

Milliók influenszereknek: az MVM közpénzből finanszírozott kampányairól derültek ki részletek
10perc.hu
2025. 08. 05.
Fotó: Illusztráció

Az MVM Zrt. az elmúlt két évben több millió forintért foglalkoztatott tizennégy influenszert, köztük Ördög Nórát és Rákóczi Ferencet, akik közpénzből készítettek tartalmakat különböző helyszíneken, míg a cég a szerződések részleteit nem hozta nyilvánosságra.

Hirdetés

A 24.hu közérdekű adatigényléssel kérte ki az MVM Zrt. szerződéseinek részleteit, miután kiderült: az állami tulajdonú energetikai vállalat az elmúlt két évben nemcsak kormánypárti médiumokban hirdetett nagy volumenben, de jelentős összegeket fordított influenszerek tartalmainak finanszírozására is.

Az influenszerlista és a kifizetések

Az MVM hivatalosan is megerősítette: 2023-ban és 2024-ben összesen tizennégy ismert közszereplőt és influenszert szerződtettek különféle tartalmak gyártására. A névsorban olyan neveket találunk, mint Ördög Nóra, Rákóczi Ferencvagy Wossala Rozina – mindannyian többmilliós díjazásban részesültek. A tartalmak között voltak utazós "mini-dokumentumfilmek", amelyeket egzotikus helyszíneken – például a Maldív-szigeteken, Szingapúrban vagy Los Angelesben – forgattak.

A produkciók legnagyobb részét nem közvetlenül az influenszerekkel kötött szerződések keretében valósították meg, hanem a NER-közeli kommunikációs vállalkozó, Balásy Gyula cége, a Lounge Event Kft. közreműködésével. A cég a két év alatt 166 millió forintot kapott az MVM-től a tartalmak kivitelezéséért.

Az MVM nem közölte a részleteket

Bár az adatigénylés során a lap részletes információkat is kért a szerződésekről – például arról, pontosan milyen szolgáltatásért mekkora összeg járt –, ezekre az MVM nem adott egyértelmű választ. A cég szerint nemzetbiztonsági érdekeket sérthetne a nyilvánosság, másrészt állításuk szerint a szerződések bizonyos elemeit nem is ismerik.

A költségek pontos lebontása tehát továbbra sem ismert, de az egyértelműen kiderült: a közpénzből finanszírozott kommunikációs kampányban influenszerek is kulcsszerepet kaptak, miközben a vállalat az energiaárak emelkedésével és a rezsitámogatások változásával kapcsolatban több fronton is a lakosság türelmét kérte.

További cikkek