Több mint két évtized után visszatérhet Magyarországra a Wendy’s, a világ egyik legismertebb gyorsétteremlánca – írja a franchise.hu. A cég jelenleg magyarországi franchise-partnereket keres, és célja, hogy újra elindítsa hálózatát a hazai piacon.
A Wendy’s globális jelenléte impozáns: több mint 30 országban, 7200 étteremmel működik, és évi 14,5 milliárd dolláros árbevételt produkál. A modelljük egyik kulcseleme, hogy az éttermek 95 százaléka franchise-rendszerben üzemel, vagyis helyi partnerek kezében van.
Európa után újra Magyarország?
A Wendy’s három éve kezdte újra az európai terjeszkedést, elsőként az Egyesült Királyságban, ahol mára 45-nél is több éttermet nyitottak. A régióban az idei év egyik mérföldköve volt az első romániai egység megnyitása, ami azt jelzi: Közép-Európa is célkeresztbe került.
Magyarországon a Wendy’s neve sokak számára ismerősen csenghet: az első hazai éttermük az Oktogonon nyílt meg a kilencvenes évek végén, később pedig átvették a csődbe ment Quick éttermek egy részét. Ez utóbbi lépés azonban túl nagynak bizonyult. A hálózat nem tudta fenntartani a gyors bővülést, a fizetési nehézségek miatt több beszállító is felszámolási eljárást indított a magyar üzemeltető cég ellen. Végül 2002-ben távoztak a piacról.
Franchise-modell, hazai lehetőségek
A mostani visszatérés során a Wendy’s tapasztalt, tőkeerős hazai partnereket keres, akik képesek egy vagy több egység működtetésére. A franchise.hu információi szerint a cég komoly hangsúlyt fektet az egységes márkaarculatra és minőségbiztosításra, ugyanakkor az egyes országokban rugalmasan alkalmazkodnak a helyi ízléshez.
A gyorséttermi piac az elmúlt években jelentősen átalakult Magyarországon is: egyre nagyobb az érdeklődés a prémium kategóriájú burgerek és az amerikai stílusú kínálat iránt, így a Wendy’s visszatérésének jó esélye van a sikerre, ha sikerül a megfelelő üzleti partnereket megtalálniuk.