Adathalász kísérletre hívta fel a figyelmet a Penny Market a hivatalos Facebook-oldalán. A bejegyzés szerint ismeretlenek a vállalat nevét és arculati elemeit felhasználva próbálnak megtéveszteni felhasználókat – egyértelműen csalási szándékkal. A posztot már több mint ötezren megosztották, ami jól mutatja a visszhangot, amit a jelenség kiváltott.
A Penny így fogalmazott hivatalos közleményében:
„Tájékoztatunk Titeket, hogy tudomásunk szerint a PENNY nevében hamis nyereményjátékokat hirdetnek, hamis Facebook profil alatt (PEENY,MARKET), mely nem társaságunkhoz tartozik:
https://www.facebook.com/share/19HBrtun8i/?mibextid=wwXIfr
Véleményünk szerint ez adathalász oldalként működik és ott társaságunk logóját jogosulatlanul használják, valamint a PENNY Market Kft. nevében nyereményekről értesítenek felhasználókat.
A játékkal, nyereményekkel kapcsolatban felmerült károkért Társaságunk felelősséget nem vállal."
Mire kell figyelni?
A megtévesztő profilok gyakran hasonlítanak az eredeti oldalra, de apró eltérések – például elírt név, gyanús URL vagy túl jó ajánlat – már figyelmeztető jelek lehetnek. A jelen esetben például a „PEENY” név alatt futó profil próbálja lemásolni az eredeti márkaarculatot. A Penny szerint ezek a próbálkozások adathalász céllal történnek, vagyis személyes adatok, esetleg banki információk megszerzésére irányulhatnak.
A cég hangsúlyozza: a valódi nyereményjátékokat kizárólag a hivatalos Facebook-oldalukon teszik közzé.
Mit tehet a felhasználó?
A Penny felhívása szerint nem szabad rákattintani az álprofilok által megosztott tartalmakra, és érdemes jelenteni ezeket a Facebooknak. Ha valaki bizonytalan, mindig ellenőrizze a profilt, mielőtt megoszt, kommentel vagy bármilyen személyes adatot megad.