2025. 12. 05.

381.78 Ft

327.85 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Magyarország az élre tört a YouTube politikai hirdetéseiben – a Nemzeti Ellenállás Mozgalom kampánya az EU legdrágábbja

Magyarország az élre tört a YouTube politikai hirdetéseiben – a Nemzeti Ellenállás Mozgalom kampánya az EU legdrágábbja
10perc.hu
2025. 07. 14.
Fotó: Northfoto

A Nemzeti Ellenállás Mozgalom kampánya lett a legdrágább politikai hirdetés az EU-ban YouTube-on.

Hirdetés

A Nemzeti Ellenállás Mozgalom Non-Profit Kft. kampánya jelenleg Európa legnagyobb költségű politikai hirdetése a YouTube-onderül ki a Google Ad Transparency Center és a Telex által feldolgozott adatokból.

A Magyar Pétert célzó kampány az elmúlt hetekben több mint 40 millió forintot emésztett fel csak a YouTube-on, hasonló összeget pedig a Facebook-hirdetésekre is költöttek. Az internet mellett óriásplakátokon is fut a támadássorozat, így a teljes költés ennél vélhetően jóval magasabb.

Magyarország vezeti a politikai hirdetési toplistát az EU-ban

A Google nyilvános adatai alapján a Nemzeti Ellenállás Mozgalom jelenleg az elmúlt 30 nap legtöbbet költő politikai hirdetője az Európai Unióban.

Az összesített költések:
- Magyarország: 202 ezer euró
- Németország: 106 ezer euró
- Románia: 39,5 ezer euró
- Olaszország: 34,5 ezer euró
- Belgium: 22,6 ezer euró

A magyar adat tehát önmagában meghaladja a második, harmadik, negyedik és ötödik helyezett együttes költését is.

Ráadásul a top10 európai hirdető felét magyar kormányközeli szereplők teszik ki: a Fidesz, a Mediaworks, a Miniszterelnöki Kabinetiroda, valamint a Szuverenitásvédelmi Hivatal mellett maga az Ellenállás Mozgalom is ott van a listán.

Lejárató kampány célkeresztben Magyar Péter

A kampány célja Magyar Péter, a Tisza Párt elnökének politikai lejáratása, amely nemcsak online, hanem köztéri felületeken is zajlik. A hétvégén Magyar arról írt közösségi oldalán, hogy egyetlen nap alatt 100 millió forintot költöttek kormányközeli körök a kampányra, ezt azonban – mivel az óriásplakát-hirdetések árazása nem nyilvános – a Telex nem tudta megerősíteni.

A Tisza Párt vezetője szerint ez a mértékű hirdetési nyomás „példátlan a rendszerváltás utáni magyar politikában”, különösen annak fényében, hogy a kampányt egy formailag független civil szervezet finanszírozza, amely mögött a kormányhoz közeli szereplők állhatnak.

Politikai kampányfinanszírozás a figyelem középpontjában

A hirdetési számok rámutatnak arra, hogy a politikai kampányfinanszírozás átláthatósága továbbra is kritikus kérdésMagyarországon. Az uniós kampányok nyilvántartása ugyan biztosít némi rálátást, a plakáthelyek, médiakampányok, háttérszervezetek pénzügyi kapcsolatai azonban jellemzően rejtve maradnak a nyilvánosság előtt.

További cikkek

Hirdetés

Friss cikkek

Népszerű cikkek

Budapest

Kapcsolódó cikkek