A spanyol kormány a nemzetbiztonsági kockázatok miatt elutasította, hogy a Talgo vonatgyártó magyar tulajdonba kerüljön. A döntés a Mol-vezér Hernádi Zsolthoz köthető Magyar Vagon érdekeltségébe tartozó Dunakeszi Járműjavító (DJ) és egy konzorcium által tett vételi ajánlatot érinti, amely 230 milliárd forintos üzletet jelentett volna - tudósított az RTL.
Márciusban a spanyol sajtóban felmerült a gyanú, hogy az üzlet mögött orosz befektetők vagy az orosz állam állhat, ezért a spanyol hatóságok minden eszközzel igyekeztek megakadályozni a tranzakciót.
A spanyol tőzsdefelügyelet már a kormányülést követően felfüggesztette a Talgo részvényeinek kereskedését, és a kormány egy év végéig hatályos rendelet alapján blokkolhat bármilyen külföldi felvásárlási ajánlatot. Ezt a szabályozást a világjárvány és az ukrajnai orosz invázió következményeként meggyengült nemzeti vállalatok védelmére hozták létre.
A tervezett magyar felvásárlás hátterében álló konzorcium tőkéjének 45 százaléka a Corvinus állami befektetési cég ellenőrzése alatt áll, amely korábban a ferihegyi repteret is megvásárolta. A Talgo vonatok különlegessége a teljesen zárt, csak műhelyben megbontható szerelvény, melyet egytengelyes forgóvázak kapcsolnak össze, így ezek a vonatok könnyebbek, stabilabbak, és rosszabb minőségű pályán is nagyobb sebességgel közlekedhetnek, miközben jobb utaskomfortot nyújtanak.