Nem igazán örömteli adatokat hozott nyilvánosságra a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. A szervezet titkára, Bikfalvi Istvánné elmondta, hogy tavaly az első negyedéves forgalom még az előző években kialakult trendeknek megfelelően alakult – azaz közel 10 százalékkal nőtt az eladott mennyiség –, azonban a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban, és a továbbiakban is csökkent a forgalom, míg a negyedik negyedévben 10,2 százalékkal esett vissza az ágazat értékesítése.
Átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen lecsökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett. A szövetség titkára közölte, 2019-hez képest a természetes ásványvizek forgalma 10,8 százalékkal, az ízesített vizeké és szénsavas üdítőitaloké 4,9 százalékkal, a 100 százalékos gyümölcsleveké 11,3 százalékkal, a gyümölcsitaloké 2,7 százalékkal, a jeges teáké 12,3 százalékkal csökkent.