Az elmúlt hetekben egyre több kétely merült fel, hogy a kínai elektromosautó-gyártó BYD tartani tudja-e eredeti ígéretét, és valóban elkezdődik-e a gyártás még idén a szegedi üzemben. A Szegeder által közölt fotók alapján sokan kétségbe vonták a beruházás állapotát, de a vállalat határozottan cáfolta a híreszteléseket.
A BYD szerint nincs csúszás
Erhardt Péter, a BYD Hungary PR-menedzsere a vg.hu kérdésére kijelentette: továbbra is az a terv, hogy az év végén elindul a termelés. „A felfutást követően minél hamarabb szeretnénk kiszolgálni Európát” – hangsúlyozta.
A menedzser kiemelte, hogy a BYD versenyképességének egyik kulcsa a vertikális integráció, vagyis az, hogy a lehető legtöbb komponenst maguk gyártják. Ugyanakkor hozzátette: ez nem azt jelenti, hogy mindent a nulláról építenek. A kezdetben létrehozott KD-üzemegységek alkatrész-logisztikai raktárként működnek majd, ahol részkomponensek összeszerelése zajlik, mielőtt az autók végső összeszerelésére kerül sor.
Fokozatos építkezés, első modell a Dolphin Surf
A BYD közlése szerint a présüzem és a fényezőcsarnok csak egy későbbi fázisban készülhet el. A 300 hektáros ipari komplexum teljes befejezésének időpontja továbbra sem ismert, de már biztosra vehető, hogy elsőként a Dolphin Surf modell gördülhet le a szegedi gyártósorról.