A Harcosok Órája, Németh Balázs, a Fidesz-frakció szóvivőjének új beszélgetős műsora az első héten több százezres nézettséget ért el a YouTube-on és a Facebookon, ám a második hétre jelentősen visszaesett az érdeklődés – derül ki a Telex elemzéséből.
A lap adatai szerint az induló epizódokban nagyobb politikai súlyú vendégek szerepeltek: Orbán Viktor (280 ezer megtekintés), Szijjártó Péter (214 ezer), Kocsis Máté (227 ezer) és Takács Péter (128 ezer). A második hétre a nézettség visszaesett, a legtöbbet – 32 ezret – Vitályos Eszter beszélgetése hozta.
Hirdetett nézettség az indulásnál
A Meta hirdetéstára szerint az első három adásnak egyenként 175–200 ezer, a negyediknek pedig 90–100 ezer megjelenést vásároltak. Ez magyarázhatja, hogy az induláskor kiugróan magas számokat mértek.
A megjelenés azonban nem egyenlő nézettséggel: a hirdetés akkor számít megtekintésnek, ha a felhasználó legalább három másodpercig nézi a tartalmat. Emiatt nem lehet pontosan meghatározni az organikus és a vásárolt nézettség arányát, de a hirdetett és nem hirdetett epizódok közötti különbség arra utal, hogy a „természetes” érdeklődés már az első héten is korlátozott lehetett.
Digitális térfoglalási törekvések
A Fidesz és Orbán Viktor az elmúlt időszakban aktívan próbálja növelni jelenlétét a digitális platformokon. A miniszterelnök a hagyományos Kossuth rádiós pénteki interjúk mellett több podcastben is megjelent, például Dopemanműsorában, és gyors egymásutánban mondott beszédeket Tusványoson és az MCC Feszten.
A Harcosok Órája mellett a kormánypárt a Digitális Polgári Körök szervezésébe is kezdett, amelyekből már legalább 25 működik. Ezek célja, hogy közösségi médiás aktivitással erősítsék a párt online jelenlétét.