Lezárja együttműködését Majkával a One Magyarország – közölte csütörtökön a vállalat tulajdonosa, a 4iG Csoport. A döntés hátterében az áll, hogy Majka a Campus Fesztiválon bemutatott performanszával, valamint közéleti megnyilvánulásaival a cég szerint megsértette a szerződéses elvárásokat és ellentmondott a One márka által képviselt értékeknek - írta meg a hvg.
A 4iG közleményében hangsúlyozta: „Az üzleti döntés hátterében az énekes-előadóművész Campus Fesztiválon bemutatott erőszakos színpadi produkciója, valamint az elmúlt időszakban tett közéleti megnyilvánulásai állnak. Mindezek ellentétesek a 4iG Csoport alapértékeivel és szerződésben megfogalmazott elvárásaival, valamint éles ellentétben állnak a One márka által képviselt értékekkel.”
Majka a debreceni Campus Fesztiválon a „Csurran, cseppen” című szám előadása közben egy mikrofonnal „fejbe lőtte” a képzeletbeli „Bindzsisztán” korrupt miniszterelnökét – ezt a kormánypárti média és szereplők úgy értelmezték, hogy a figura Orbán Viktort szimbolizálta. A kormányhoz közel álló lapok és politikusok szerint ezzel a miniszterelnök megölésére buzdított.
A jelenet után kormánypárti támadások indultak Majka szponzorai ellen. A Magyar Nemzet például úgy fogalmazott: „Nem hatotta meg Majka szponzorait a Campus Fesztiválon történt botrány: a Hell, az OTP és a One Magyarország hallgatásba burkolózott az ügyben.” Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója ezzel szemben azt állította, az OTP és a Hell nem is állnak szerződésben Majkával.
A One Magyarországot tulajdonló 4iG Nyrt., amelynek vezetője, Jászai Gellért, közismerten jó kapcsolatot ápol a kormánykörökkel, a botrány és a közlemény kiadása közti időszakban egy kastélyt is kapott az államtól Lázár János közbenjárásával.
„A One Magyarország elkötelezett a politikai és világnézeti semlegesség, valamint a társadalmi sokszínűség tiszteletben tartása mellett.”
Hozzátették: „Amellett, hogy mindenkinek joga a szabad véleménynyilvánítás és a vállalat támogatja az alkotói szabadságot, ugyanilyen fontosnak tartjuk, hogy a márkát olyan személyek képviseljék, akik tiszteletben tartják a társadalom minden tagját... Egy országos, 4 millió ügyféllel rendelkező vállalat felelőssége, hogy távol tartsa magát minden politikai megnyilvánulástól és elutasítson minden, a társadalmat megosztó, erőszakos vagy erőszakra buzdító szélsőséges magatartást.”